Monday, August 01, 2005

Sebelom..Semase..&Selepas Konvo....

heheheh..sebenonye zai tah abeh lagik neh cite pasai konvo..bior ah org nak kate ape,tapi aku bangge..eceh.. mane tak bangge, dapat skrol dari sultan selangor.. hahahha->gelak jahat..
mlm 30hb yakni Jumaat mLm Sabtu: tuh aku tido lamat sket..pas layan AF3,tros gosok baju..adek2 ramai..so kene amek turn sape gosok dulu..huhuhu.. yaAllah saba jela aku,punyelar susah nak gosok jubah tuh..hampehs...tapi nak wat camne,kang tak gosok kene tego lak ngan sultan lak.~ahaks..hheheh...punyelar eksaitet menggosok..berie2..cam nak kawen lak..~ahaks.. pas dah siap, aku pon tido..mak abah,adek2 dah lame tido,tinggal aku je kot..so nak tanak,aku terpakse lar memejamkan jugaks mate ini..iyolar,kang terbungkang mate sok pagi..takmo aku..nanti rusak gambo,eceh..
pagi 30 hb ari sabtu jam 5.45...aku pon bangun tido..senang je bangun pagi neh, mungkin eksaitet nak naek pentas UPM tuh nanti..so pas solat subuh,aku pon bergeraklah dari umah..samel2 tuh berdoa supaye,tak lamat sangat sampai,kang tak leh masok dewan lak..kos mase raptai ritu,org tuh kate kene sampai b4 kol 8am..huhuhu..around 7.45 kot,aku pon sampai..pas dah letak kete,aku pon pakaile jubah UPM tuh..yang adek2 aku sebuk tacap muke aku...huhuhu...makacih!angah,acik,noni..yang adik aku yang laki lak,sebuk menangkap gambo...
so aku pon berjalanler menuju dewan beso UPM, huhuhu,dahler pakai kasut tinggi..jaoh lak tuh berjalan..tak semene2 sampai satu simpang tuh,kaki aku terpelecok...yaAllah,naseb baik tak jatoh golek2...hahahahhah..saket gile kaki aku..pastuh,aku kontrol macho and troskan gask perjalanan ke dewan.tapi kali nih kene lebeh berati2 supaye tak terpelecok lagi..kang tak pasai2 naek atas pentas terhenjut2...kahkahkah...
sbelom masok dewan tuh,aku dah cakap kat mak ayah aku,aku kene bratur kat luar dewan dulu..pastuh nanti ade perarakan masok dewan seseme graduan yang laen..maluseh,dah lamat sampai,org sume dah bratur..tapi aku buat muke toye je...gleme sket..eceh..kat sini,aku jumpe la kawan2 aku...tak sempat nak cakap pon,jas tego gitu2 je..yelar,derang nun jaoh di depan,aku nun jaoh dibelakang..
dalam kol 8.30,aku pon masokler dewan...ceh,dengan senyum kambing yang ku berikan,bajet ayuler tuh..kang jalan over,takot terpelecok lagik..tak pasai2 kene ketawe..samel2 masok tuh,aku ngintai2 mak abah aku saje nak tengok derang dok baris mane,tapi hampehs ah..same ade derang nampak aku or not..aku neh bute sket,tapi kalu nampak laki,bungtang mate2..itu dulu...~ahaks....
Ghupenye lame gask ek nak tunggu org beso2 neh, huh..aku siap ngeloh2 lagik..dahle tak bawak henpon,tapi naseb baik aku kenal budak seblah kanan aku.seblah kiri hampehs ah..lagipon dak laki.. around 9lebeh, baru sultan masok dewan..huhuhu...suasane jadik protokol jap...very2 protokol ler..ampun tuanku, izinkan patik blabla...pastuh lak, patik memperkenankan blabla...rase cam dlaam istane lak,eceh...kalo jadik istri sultan,camne lak ek?adek aku kat luar tuh,tak tau pe cite..tapi adek laki sempat tangkap gambo mase derang tido..yaAllah,hampehs betui mereke neh..yelar,lame sangat kot mereke menunggu, sampai tertido..mase duk dalam dewan tuh,memang amat membosankan ler...dalam kebosanan tuh,tetibe mamat seblah aku tego..macam2 die tanye,pas satu2...pastuh kitorang pon mesre..eceh..dak johor,kosmet aku cume meje laen2..die dak sistem maklumat..pas die berenti tanye,aku plak menanye..macam2 aku tanye kat die..last2 aku offer die keje kat tpt aku..mane tau,rezki die kat sini..aku tolong anto resume leh kot..nak janji dapat,no komen...ramah gask budak neh...pastuh,tibelar giliran aku naek pentas..DUP ...DAP..jantung aku..makin nak dekat ngan sultan,maken kuat jadiknye..takotnye..wuaaaaaaaaa... rase cam nak jerit panggil mak abah..samel buat muke senyum kanbing,aku dengan penoh ayu lagi sopan tros melangkah ke depan..penoh berati2..tunduk pon berati2..takot jatoh lagi...yaAllah, mase depan sultan tuh aku lansung tak terkate ape2...punyelar gabra,terkedu aku...pas sultan ucap taniah untuk aku,aku pon ckap 'time kaseh'..laen yang nak disebut,laen yang terkuar...sepatotnye,aku nak cakap 'menjunjung kaseh tuanku'...tapi tape lar..fuhhhhhhhh...pas amek sijil tipu2 tuh,lege rasenye...senyum dengan puas aku waktu tuh...bangge gile kunun...
pas dapat sijil tuh,aku pon kembali duduk...tungguler sampai abeh acere majlis tuh..lame gask ah,tapi aku sembang je dengan mamat seblah aku tadik..sape ek,mamat duk seblah aku tuh..alamak,lupe la name die..lantakler.. yang paleng bes skali,waktu sape yang paleng awal trime sjil and paleng akhir..bebudak neh leh tepok sekuat2 alam..ditambah ngan pengacere majlis yang panggil name dengan begitu lantang skali..eceh..so dalam kol 12 lebeh,tamatle acare majlis penyampaian sijil..bangge gile budak diploma yang last skali dapat skrol tuh,maen siap lambai2 tangan lagi..ceh..macam dapat ape je...
seblom kuar dewan, kiteorg kene nyanyi lagu UPM..'Universiti Putra malaysia, gedung ilmu menara budi.....'.sedeh gask mase nyanyi lagu neh,neh lar tpt aku blajo segale2nye.segale suke duke sume ade..dari awal sem,hingge ujung sem...alhamdulillah,aku dapat atasinye;).pas nyanyi,aku pon say gud to him,yang tego aku mase dalam dewan tuh.. pastuh,aku merewang carik mak ayah aku..fes jumpe abah aku..huhuhu..sedeh seh mase neh,aku kucup tangan abah, said 'tengs'.. bukan ape, selame neh derang lar peransang aku..makacih ye mak,abah..pastuh adek aku,kawan2 aku,pastuh baru jumpe mak aku and adek2 pompuan aku... derang bagik bunge...wah...besonye bunge...seronotnye..sape
kate,kalo tade pakwe tak leh bunge...aku tade pakwe pon dapat gask bunge beso...heheheheh..bangge jap.. pastuh ramai gask kawan2 aku and junior aku dtg...terharu sangat...walaupon, kawan ofis aku tak datang..tape lar..nak wat camne...aku tak pakse..
pastuh sorang lagi kawan aku datang..ila, pastuh mad nor... huhuhu...sungguh mengharukan..sekejap kene layan org neh,pastuh layan org neh, huhuhuhu...makacih kepade sume yang sudik menjayekan majlis neh...
so, dalam kol 2lebeh,kami pon berangkat ke putrajaya..konon nak tangkap gambo..eceh...ye ah, sekali seumo idop..pasni tah bile leh sambong blajo...tuhpon kalu panjang umo.. b4 aku berangkat pulang, aku sempatlar jumpe ngan member aku mase form 4..die kate,aku dah berisi

sket..ecehh..bahgie lar katekan,...tanpe ade ape2 ikatan...eceh...wakakakkaka...ok ape?..;)
lastly..nak ucapkan time kaseh pade kengkawan yang sudik dtg,pastuh bagik hadiah ke ape ke,makaceh.. yah,n,yan,gee,ila,wani,emi,mas,mad nor,kawan2 acik:anis and shukri...dan eilmy. lastly, kawan2 yang tak sudik dtg pon tape, but tengs atas wish korang tuh..okle,chow!

5 comments:

daineso said...

ceh ngajuk ker zek.. org mmg hampeh zek.. mmg dah xleh buat apa dah.. xpe nnt zek kawin org mesti pegi k.. janji.. kawin ler cpt2.. xsabar nak dtg neh

PUAN SUZAINA ZAINAL said...

hampeh ah kak ecah neh...pakwes pon tade..tape,org kecik lagik,baru setaun jagung,kunun..ape kate,kak ecah kawen dulu..nanti langkah bendul lak...;)

Anonymous said...

sori zeg.. kak dani baru nak bace blog neh.. hahak...
papepon orang cakap poyo ke apeke kan... KONVO ITU SATU PERKARE BEST!! kan zeg kan.. hahak
rase cam huuu.. inilah hasil aku dok hempas pulas 3-4 tahun neh..
LIHATLAH DUNIA!!
ku tujukan scroll.. kejayaan ini kepade mak.. abah.. adek2.. contohilah kakakmu ineh...
hahahak...
tape.. kakdani maseyh rase KONVO itu satu perkare yang best..
zeg taktau.. sebenanye mak abah kat bawah tu terharu jek tgk kejayaan zeg.. hehe.. tapi kalau derang bgtau kat zeg.. maka.. zeg tahu la ek.. heheh.. slalu derang diam jekan..

tu kan gamba adek-bradek zeg tido 3 eko tuh.. suwit gile.. hahak.. hopenye bukan belakon la ek.. heheh.. kem salam kat adek zeg .. heheh.. yang ensem tu laa.. ahahah..

daineso said...

kahkahkah... family org xterharu pun.. xbes lansong...

daineso said...

zek kawin cepat2 teringin nak makan nasi minyak neh