Wednesday, August 17, 2005

berderau...

Huhuhu...semalam lagik sekali aku malang...naseb baik Allah panjangkan umo ku..kalu tak, aku tak dapat membayangkan kalu aku tak dapat membalas jasa kedua² orang neh iaitu Zainal Muhamad dan Surati@ Madiah Abol Hasan...

Petang tuh, seperti biase aku kuar dari HTV dalam erti kate tempat aku mencarek rezki. kalu tak clap dalam kol 5.45, aku dah berade di dalam lif.. huhuhuhu..mase tuh kak ecah, kak huzz dan kak dani blom kuar lagi... derang mase tuh gi solat kot.. aku tron ke bawah bersame² ngan kak normah..pastuh, kak Normah tertinggal tpon nye, sonyeh..aku gi ah paking summit sorang².alah,bukannye aku tak biase pon sorang².. pas kuar dari paking summit tuh,aku singgah jap petronas...iyolar, nak isi minyak..cesssss...dahler mase tuh dah nak ujan..tuhpon dah rintik²..naseb baik aku cepat,kalu tak, kuyup ah aku...pas isi minyak aku pon meneroskan perjalananku ke umah..menerjah walau ujan ribot sekalipon

Huhuhu..sambel menikmati lagu² dari radio ERA..pastuh gatai tangan, aleh denga muzik fm..pastuh aleh lagik, denga lagu dari HITZ lak..huhuhu...mase tuh,aku draif..mate tuh tak kelip² ah pandang depan..manetau,takot aku bantai kete depan lak..iyolar rabon, buatler care rabonnye..dengan berbekalkan lampu yang dibuka kirenye waktu malam dan wiper yang dibukak sehingge ke angke 3..maken lebat ujan tron,maken laju wiper tuh..huhuhuhu.. mase tuh aku bawak 60km je kot..(dalam ati tuh, resah semacam..bile lah nak sampai neh..

Pastuh aku halakan kete ke seblah kiri tuk masok tol kat bukit jelutong..depan aku mase tuh ade sebijik lori pendek... pastuh tak semene², kete aku menerjah sekumpulan air yang bertakung.. zapppssssss(bunyik air kene pade kete ku!)... apelagi, kete aku cam tak jejak jalan tar je kurase..licin gile!stereng pon dah stabil dah..memang cemas gile ah taim tuh.. memang berderau gile darah aku..rase cam nak kene saket jantong berlobang lak..memang laju gile jantong aku degup!pastuh aku perasan depan kete aku lorik kecik,die tetibe aku nampak pasang lampu brek..mase tuhler, hanye Allah yang tau betape kecot gile aku..pastuh tetibe terengat kat Mak and Abah.. dalam mase tuh jugaks aku perasan kete belakang aku semaken hampir..sambel intai kat cemin cc, aku harap² kete belakang tuh tak langga aku...aku pon sonye, aku tekan jela brek..pastuh pegang stereng kuat²...mase tuh gask lar aku ngucap panjang²...bace ayat kursi..nak menangis pon ade..setau aku, mase tuh aku bawak tadelar laju sangat.. sungguh kak Huzz! lagipon mase tuh tengah ujan lebat bangat.. pastuh waktu tuh lak aku tron bukit..takkan nak tekan minyak..

Pas alami pengalaman ngeri kat jalan tadik, aku apelagi..bersyuko bebyk kos tade ape² belaku.kos setau aku, jalan tuh memang ade je kemalangan... sepanjang perjalanan nak balek tuh, aku terengat² ape yang belaku tadik..huh,naseb baiklar ujan tak tron mase kat guthrie haiwei tuh..huhuhuhu

Sampai² je umah pon, gelisah aku maseh tak ilang..sambel² tuh wat muke seposen kat mak..rasenye mak cam dah agak, aku kalut semacam..sonyeh, aku pon cerite lar dari A-Z.. mak cam biase lar..kate aku yang salah, bawak kete lelaju...puas dipertahankan hak aku, tapi sia² je.. huhuhuhu...tapi die memang tau aku suke bawak laju!


*Kesimpulannye:Jangan draif kete lelaju kalu ari tak ujan pon!

17 comments:

Anonymous said...

ehehehehehe..mencemaskan la awak ni..baek³ la bwk keta tu..hish..tadek sape jd saksi..so nyeh x tatau la kamu laju ke tak..ehehe..semoge betol kamu x laju..kalo laju..mmg nak kene betol..

*sbb kes gini la org x kenan nak drive kat kl..pemandu sume kurang aja

PUAN SUZAINA ZAINAL said...

huhuhuhu..betui²,tak laju pon..kalu biase memang 120km..tapi ujan tuh,60km je...;)

*dah insap sket..kunun...

Anonymous said...

ish2 kamu neh zek.. ada ajer.. neh dah kali ke berapa ek.. org kata kalu dah byk kali kena jgk 1 ari nnt.. jadi sebelum jadi apa2 neh cuba jgn degil... bawak keta jgn ikut perasaan sgt.. kalu ada org ajak lawan lain kali pikir mak bapak dulu.. apa2 pun ikut zek sebenarnya nak berubah ke tak...

ish kamu neh baru bawak keta 5,6 bulan dah macam.. bahaya betul.. suruh laa mak kamu buat air yasin basuh keta tu...

jgn lupa baca doa naik keta.. ish kamu neh memang nak kena marah agaknyer

Anonymous said...

huuu... zeg nih membahaye neh... secare purata.. selang 3 hari mesti ade kes die dan keretenye.. seb baek blom pape lagi neh.. huuu
hehati zeg..
ingat ong tesayang..
tapi
jangan la ingat ong tsayang
sampai
masuk longkang puleee...
heheheh...

Anonymous said...

krkkr..kan sume da bising..

*marah tandenye sayang

Anonymous said...

huhuhuu...betuilar...orang tak bawak kete lelaju..betui²...betui kak ecah...memang jalan tuh penoh air.sonyeh,trek brek kuat²,pastuh pegang stereng kuat²...kalu tak,mau terpesong orang langga pengadang jalan nuh!

*dah insap sket dah..la neh bawak 100km jer...

Anonymous said...

leh.. kata racer sis?!

takde cenggini leh.. tuka kan keta tuh, jadi bigfoot ke hapa.. err, ganeh sgt? okla.. baik sket, pick-up truck.. pastu pi kejaq semua keta yg dok tido kat lorong kanan.. muahahaha...

best kan? :)

Anonymous said...

Very nice blog site!! Lots of info, bookmarked it.

I have a free game poker
site/blog. It pretty much covers free game poker related stuff.

Come and check it out if you get time.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

buat sujud syukur..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

heh sabelrina suda sampai cneh

Anonymous said...

blog dani pun da sampai.. tapi takde kanta pembesar jadi tak dapat nak baca yg baru.. *kecik bangat la deni..

PUAN SUZAINA ZAINAL said...

heheheh...alone..orangnye tulisannye tak kecik ngat ke?biase je kan?kan?

PUAN SUZAINA ZAINAL said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

elelele.. heheh..
samel mencuit empunye blog; font cni kecik juge cume font name jek layen..
samel mencuit daineso; font setting kite bukan same keh
samel mencuit pule famia; font ko lagi halus
samel membaleng batu bersurat ke blog alone, yang berbunyik; huu.. font sini lagi kecik nehhh...

Anonymous said...

tabaek bwk lelaju zeq..membahayekan kete..skali skale tapela..masok kete bace doa dulu oke..