Monday, August 15, 2005

Miftahul Jamilah

Waah...sedap name pos org, bukan?wakkakakaka..sape nengok tv kol 9-12PM,tau ah cite mende..tapi kalu sesape yang tak minat nonton tv,or sesape yang tak minat nonton wayang melayu pon enggak ape2..biarkan aje sey..mmmmm..pagi tuh..huhuhuh..aku duk umah je..tak tau nak gi mane..boring?mmmm...tade lar boring sebab dah biase kot..almaklumle, pompuan melayu solehah..eceh, nsyaAllah.. kalu Kak Huzz or Kak Ecah ajak gi join derang ke mane² pon bukannye mau ikot..ade je alasannye (itu kate mereke berdue lar..)..sori ek akak²ku sekelian..bukan takmo, tapi kekadang tuh memang ade perkare yang tak buleh elak..ade je bende nak dibuatnye..biler tak jadik suatu perkare tuh, so nyeh,duk berehat di umah ler jawabnye..dah sifat semulejadik kot..kalu dulu taim matrik, bile balek becuti (mase tuh duk t'ganu..)susah sangat nak nampak aku kuar umah...sampaikan jiran seblah ingat aku anak sedare mak aku...issssssssh, ade ke patot..tapi nak wat camne..dari melancong tak tentu arah,baik duk aje di umah..lebeh slamat, bukan?..samel² tuh leh layan tgk vcd ke,tv ke,ape² yang patot ditonton..nak ekses intenet tak buleh..lagipon tade line..(umah baruler katekan)..lagipon kalu dah jadi antu jalan, rasenye jalan umah pon aku tak kenal.. huhuhuhu..
.....Sambong balek..duk umah neh, bukan leh goyang kaki je..mau dibingit tinge oleh SURATI@ MADIAH takpon lakinye ZAINAL..hehehehe...(biasenye abah suke pasang radio kuat² kalu aku tak bangun tido lagi..jadinye, mungkin dengan care neh,die boleh membuatkan aku bangun dari tido..)iyolar, anak bekas tentere,nak buat ape²,mesti rushing..sume kene cepat..pagi tuh dalam kol 10 lebeh baru aku bangun tido..heheheh..sonyeh,abah ngan mak dah bangun...naseb baik cepat² kemas umah..kemas bilik,sapu bilik..pastuh mop lantai..pastuh basuh baju,jemur baju..tunjuk rajinler konon²..huh,legaler jugaks..naseb baik ade acik(adik no2) nolong same².kalu sorang pon tade masalah,tapi buat reramai, cepat abeh bukan?mase neh aku tak mandi lagi,malas nak tuko baju..sonyeh,nantikan ler mak dari pasar.. buat ape ek?..ape lagi kalu bukan siang kulit ayam.. (kulit ayam @lemak ayam tidak baik untuk kesehatan anda- arahan Kementerian Kesehatan Malaysia).. mak memang biase bli ayam ke ikan bebanyak.. bukan ape, senang katenye.. jadiknye,tadelar pegi paso tetiap ari...lagipon mase neh lar abah fri.. nak harapkan aku pegi paso,hampehs ah..rasenye buleh dikire kalu aku pegi paso bli ikan @ ayam @barang² yang laen..tuh pon dengan mak ngan abah.. kalu aku sorang, alamat tak makan ah.. huh,camne ek..susahle begini kalo dah kawen nanti ;P..sonyeh..dalam kol 3 baru aku siap mandi ke,ape ke..yang patot..siap makan skali...pas mkn,aku pon bummmmm...tido ah...huh,tido pon tak serupe tido...iyolar,adek² ku dok melalak nyanyi karoke..hampehs tul dak² neh..huhuhuhu..siap nyanyi kat tinge aku lagi...geramnye..maken dijerit, maken kuat derang melalak..termasok ngan abah and mak aku join skali..hancus...nak wat camne..aku pon tak beralih gaks dari tempat pembaringanku.. saje nak tgk derang berenti ke idak nyanyi..tapi hampehs ah.. biasenye aku join gaks karoke neh,tapi rituh aku rase ngantok bangat..tuhpon tido dah kol 4.30..kire² dalam kol 5.30 mereke pon berenti nyanyi..huh, lege aku..sonyeh, leh ler aku tido dalam aman..mane derang pegi? mmmmmmm...kalo tak silap,abah ngan mak nak gi bli pasu bunge..nak ajak aku, harapanler..sonyeh, acikle yang mengikot mereke(mak and abah)..adek, mungkin die maen bola kot..tah!
Aku bangun tido dalam kol 6.20..huh,gilenye anak dare..ade ke tido petang²..pas bangun, tros menunaikan kewajipan.. solat ASAR.. gile.. kalu tak, tak berkat idop neh tanpa tiang tuh..huhuhu..cepat²..pasneh leh basoh kete merangkap pakwe ku(buat mase neh lar..).. sonyeh, pas solat aku tros pasang air, basoh kete.. huhuh...dah due minggu pakweku neh tidak disabun.. wah..kesiannye die.. samel² denga lagu dari radio ERA.. 'sape bilang gadis melayu tak menawan...'..sonyeh siap mencuci kete, pade kol 6.50.. wah, lege rasenye kete dah beseh..mmm, hensem sket..sonyeh, masok umah tgk tv.. mmmm, cite yang menarek?mmm..shin chan!..malas ah nengok!..baju dah basah.. sonyeh, terpakselar mandi...pas mandi, solat...pas solat, nengok tv balek..mmm..dalam kol 8 baru abah, mak, acik balek umah..mmm..mereke bising² di bawah, tak tau pe cite...nak tau, cite, aku pon trole bawah...ghupenye adek sebuk alehkan bekas ikan ke akuarium yang baru dibli...
oooo, mereke bli akuarium baru rupenye..heheheheh, tak penah² dalam umah aku neh ade akuarium beso..neh fes taim, umah aku ade akuarium..neh baru due bijik ikan dah dapat akuarium beso..kalu berbijik², mesti beso gile derang bli akuariumnye..mmmm, tengok kan aje...

2 bijik ikan neh benonye mereke dapat mase balek kampong rituh..huhuu.. ikan poyo.. eh silap, ikan puyu..satu betine, satu jantan..kate adekku.. iyekan aje, aku pon tak taule betui ke idak.....huhuhu...rase seronot lak nengok ikan² tuh berenang... mmm...bile nak blajo berenang ek?.. setel pasai mengurus ikan² tuh, aku pon mengadaple tv..ngadap punye mengadap, dekat² kol 12 jugask la baru aku naek kamar tido..mmm....pas solat, aku pon bummmmmm..tido ah!

9 comments:

Anonymous said...

heheheeh panjang neh zek..tabik spring 4 kali... hehehe.. orang perak rope kamu ek zek... hehhee...

Anonymous said...

heheheeh panjang neh zek..tabik spring 4 kali... hehehe.. orang perak rope kamu ek zek... hehhee...

Anonymous said...

bongok betul aku neh terbagi comment 2 kali.... saja nak glamer

PUAN SUZAINA ZAINAL said...

iyolar daineso oi...walaupon tuh tempat org dilahirkan,PERAK tetap di hati...

PUAN SUZAINA ZAINAL said...

wah..cayalah..perak menang..kalahkann selangor...2-1

Anonymous said...

ape ke bongok org atas neh

Anonymous said...

eehheehe..kalo pape yg melibatkan perak..mmg bes sokmo kanak² dajah 6 neh..

Anonymous said...

eh.. tapi tido smalam best gilak.. HUJAN!! sejuk2 gitu.. best... layyyannn seyhh...

Anonymous said...

hujan?..mmmm..tapi umah orang tak ujan pon...