Monday, September 05, 2005

EPISOD 2..

Henpon ke henpon?Huhuhuhu.. kalu dulu, henpon teman rapat akule..mane aku pegi mesti aku bawak bende alah neh..masok tandas pon kekdg bawak gaks..hahahhaha..lucu pon ade gask.. bukan pe, dulu aku suke sembang² ngan die..kalu boleh nak slalu cakap ngan die.. almaklomle, sedang 'hangat' mase tuh..eceh... ye ke ye?tapi sekarang?..huhuhhuhu... tipon bukan lagi teman aku waktu aku tengah sepi, waktu aku teringen luah problemo aku kat orang..dan amat nyata sekrang neh aku amat jarang gune henpon kalu tade bende mustahak.. tak kesahle, mane henpon tuh gi pon..kalu tinggal kat umah pon, takkan patah balekle kot..tahle..bukan jimat, tapi yang nyata, aku tak rase pon tipon tuh aku perlu..cume sekrang,aku gunekan tpon pon kalu nak miskolorang yang aku engat b4 tido, pastuh tipon mak ke,abah ke kalu aku tibe tempat keje...

Aku terengat lagik...(sambong balek cite le neh..),suatu malam tuh, fes taim si Atipon aku. die citela sket pasai diri die, femili and sekolah die. aku segan gask nak cite pasai diri aku neh..ye ah..mungken aku 100% tak macam yang die pk kan.. bile die tanye,baru aku cite yang aku neh sekolah biase je, tak macam die sek kat MRSM.. pastuh cite sket ah pasai femili aku... kagum gaks aku ngan femili die.. ayahnye ustaz..mmmm, die ade abg..satu u lak ngan aku.. hahahhah..aku tak tanye lanjut pon pasai abang die.. pedulik ape aku..mase si A tipon aku, aku rase bedeba gask.. mane tau,takot seh cakap ngan orang yang kite blom kenal rapat neh.. tambah², niler fes taim aku cakap tipon ngan orang pakai kopiah..huhuhuhu, tapi aku berniat aku nak bekawan dengannye...so,mungken mase tuh aku tak pk pepon.. mase die tipon tuh pon aku agak berati² gak ah dengan kate² aku. bukan kaver..tapi takot die tersinggung ke ape ke.. lagi satu, aku neh blom penah ade orang pantai timor dari satu negeri tuh nak 'berkawan rapat' ngan aku.. dalam mase yang same, mmmmmm... aku enti sket kot kat orang negri neh.. sori to say.. kalu dulu,mase sekolah²,aku pantang kalu ade orang sebot,pasai negri neh.. pastuh mase metrik, aku mule bekawan ngan derang dan aku dah mule paham.cume aku simpanle malaikat 44, aku takmo cari jodoh ngan orang sane.. bukan pe,aku dah denga macam² pasai orang sane..tapi aku tak kate la orang sane jahat sangat.. tapi mungken gaks aku dah set mind aku,aku elergik kot org sane..tapi kalu Allah dah kate orang dari sane tuh jodoh aku,aku redha..insyaAllah..

Mase cakap ngan si A melalui tipon tuh ok gaks ah.. memang tepat kot sangkaan aku, orang nye memang bebudi bahse..padan dengan pesonaliti die yang aku jumpe. pastuh, die mintak maap ngan aku kos die cam gesa aku 'bekawan rapat' ngan die.aku cakap ngan die, aku nak kenai die dulu..pasai kawan rapat tuh,nanti aku pikirkan..dan kalu tak silap aku, aku ade cakap,ade jodoh adelar... soknye,dan ari² strosnye,die rajin gask tipon aku.. kekadang sampai 2 jam gask ah die sembang ngan aku..ape aku cakap ek?hahahahha...biase ah, tanye kaba,tanye itu,ini...hah, baru aku terengat.. ade satu ari tuh, die cakap pon ngan aku.. pastuh tah camne tah, die tuju satu lagu yang die tuju kat aku.. eceh,maen tuju² lagu plak dah... hahhahahah...lagu tuh lagu nasyid, 'Hanya Tuhan Yang Tahu'..lagu tuh die kate ade kene mengene ngan aku...hahahhahah... nak gelak aku denga ayat² lagu neh..ye ke ye?tapi hanye die je yang tau...;)..dipendekkan cite, pas 1 minggu cakap ngan die dengan tipon, die ajak jumpe..ape?jumpe?bertentang mate ngan die?cess..... mmmmmmmm..mulele aku pk ngarot²..pastuh siap pk nak pakai baju pe.. kang pakai baju kurung,orang kate aku buang tebiat..kalu aku pakai suar?mmmmm, takot die tak selese lak..ye la,die pakai kopiah.. aduih,ponin kepalo den.. sonyeh, dengan susah payah aku memikiokan ape bondo nak pakai, aku pon ekotle gerak ati..aku pk,kalu die betui² nak kawan ngan aku,die kene trime aku seadenye..takkan aku nak ubah sebab die kot..takmo ah..lagipon, aku tak kenai detail sangat pasai die..lantak ah,die nak pk ape pasai baju aku pakai tuh...

Las², bertentangle mate aku ngan die...hehehehhe... neh kire aku kali ke due ah,aku berjumpe ngan die..and fes taim aku jumpe ngan die tanpa ade ikatan keje pon..eceh.. fuyooo, zai deting ngan budak kopiah.. mmmmmmmm.. kitorang jumpe pas solat zohor.. dahle waktu enak tuk aku tido,mamat neh lak nak ajak jumpe..tapi tape ah.. sonyeh,aku pon berjumpe la ngan die.aku jas pakai suar jin ngan t-shirt lengan panjang je+sipar toilet.hahhahah... aku buat muke slambe mase die tengok aku neh.. heheheh... fes taim jumpe aku mase tade ikatan keje neh,wat die malu² lak nak cakap ngan aku.. aku dengan duduk besilenye atas krusi, slambe je...hehehehe... tapi, die tak tego pe² pon pasai peel aku..tak taule plak kalu die nak jage ati aku..tapi pendek kate, aku memang tak senonoh pon.nak buat camne..aku memang suke duk bersila..takkan aku nak skema depan die kot..mase fes taim deting tuh, die bagik aku coklat yang beso tuh..huhuhuhu.. suke gile seh..ye ah,dahle aku suke makan coklat.. kitorang tade cakap pe2 pon, jas tokok tambah cite ape yang kitorang sembang kat pon..huhuhu..si A neh tade la skema ngat,cume mungken pesonaliti die tuh yang buat die nampak skema sket.. sebenanye,aku nak bagitau die pasai si E neh..tapi aku rase,bukan masenye lagi.. biorkan dulu le,pk ku..pas die balek, naek je aku kat atas, aku +membe² aku membaham le coklat tuh..hantu tul derang neh..budak tuh bagi aku, derang lak yang mengabehkannye..tapi rase² nye, aku gaks yang makan banyak...;)

Kendian, kerap gask ah mamat neh deting ngan aku..macam² jenis barang die bagi kat aku.. mule² coklat satu bar, pastuh coklat yang ade hiasan cantek ah,pastuh KFC, pastuh gelang tangan..dan paleng aku terkezut, satu ari tuh, aku tetido ptg kos saket perot..pastuh bangun², roomate aku bagitau aku dapat hadiah..hah?hadiah?.. sape bagi?huh, aku bukak kad tuh ropenye si A neh bagik.. die bagik mashi maro kecik ngan bunge.. huhuhuhu.. sungguh mengharukan.tak sangke lak die neh romentik.. tapi aku ade cakap ngan die, aku neh bukan jenis pompuan yang pandang tuh sume.. aku nak bende macam² ke,ape ke..tak kesahle barang tuh mahal ke tak kos aku tau yang die pon maseh blaja lagi.pendek cite,aku takmola die abehkan duit sebab aku.. tapi kalu die dah bagik, takkan aku nak tolak kot kan?..dari membazir, baek aku rembat... hahahhahaha..



Hubungan aku ngan si E neh lak, bertambah², tambah lagi, tambah² kureng enak.. kekadang, ade je masalah nye..tatau le puncenye sebab ape....dan tatau lak salah sape.. yang si A neh lak,lagi masalah.. bukan pe,aku takotle plak die kate aku penipo.. mmmmm, ape nak bgtau si A neh ek?tah² aku dah ade ati ngan die kot...ye ke ye?huhuhuuhuh... lame gask ah aku pk tuk bgtau ke idak mamat neh.ye ah,selame neh aku tak penah pon mewarwarkan hubungan intim ku pade orang..eceh...tapi ngan si A neh lak,aku tak sampai ati.. wuaaaaaaaaaaa.... aku ke yang besalah??...aduih.. mintak tolong roomate,roomate pon ade masalah..huhuhu... tapi las² tak leh tahan,aku pon tanyela pendapat kawan² aku and las skali, roomate aku.ye ah,derang le yang dekat ngan aku sekarang neh..and derang tau kot kesah aku ngan si A neh.. so dipendekkan cite,aku pon jumpela ngan mamat neh kos aku nak bgtau pasai hubungan ngan si E..


.......mmmmmmmmm...camne aku stat bgtau ek?..



7 comments:

Anonymous said...

oih ade episod 3 ke..cissss..mcm tunggu cerekadrama tv3 plak..alaaa apdet la lagik z..ehe..hapdet la z

Anonymous said...

hehehhehe...tunggu jap..orang tengah memecah kepalo nak pk episod 3..

Anonymous said...

yeahh *tak sempat tunggu malam.. baca jer terus.. *makin berdebar333x

Anonymous said...

ceh alone...ape yang berdeba²...

Anonymous said...

bikin kaget... :)

Anonymous said...

hanpon.. mana letak hanpon ek.. dah lupa lak letak mana hanpon neh.. xpelaa .. xkisah pun..

situasi di atas adlh pekara biasa skrg... hehehe bes2 pasal tenang sikit skrg....

p/s-rindu sgt neh dgn milo.. huhuhuh

Anonymous said...

-baru abes episode 2-