Thursday, September 15, 2005

..... Sambungan...

EPISOD 5..
Hehheheheh… apela kamu sume neh.. janganle begini, sampai anta mesej memalam semate2 tanye nape orang tak trime balek si A tuh… huhuhuhuuh… sungguh mengharukan kamu neh.. Penin orang nak taip cite neh.. dahle kene pk balek pe yang dah terjadi.. bukan pe, takot tersalah cite kang, mengundang dose lak.. Tapi disebabkan peminat karya zek yang terlampau tuh, meh ahh jek sambong balek cite yang tergantong tuh sampai abeh.. InsyaAllah, mungken neh episod kedue yang terakhir kot.. ;-)

Mmm… Mase die cakap die nak ‘kawan’ balek ngan aku tuh, aku tatau perasaan aku mase tuh.. Ye ah, waktu tuh aku tengah serabot benonye.. Tapi aku memang berharap aku ngan si A neh dapat berbaek semule.. ala, cam dulu2.. and bile die cakap camtu, aku terkejut gask ah… huuhuhuhuh.. pastu aku cakaple yang aku akan bagi kate putus tuh nanti, kalu otak aku dah leh pk sket.. ye ah, die engat senang2 je ke aku nak trime die balek pas die tanak kawan ngan aku dah.. Huhuhuhuh.. saba je la mamat neh… Waktu aku cakap bagi aku mase tuk pk dulu walaupon waktu aku dah leh kate ok, leh lak mamat neh tanye aku.. same ade aku dah yang laen ke??..cessssssss… hampehs tul! Ape, die engat senang2 je ke aku nak trime laki dalam idop aku. Tambah kalu org tuh same peel ngan mamat neh, mau haru dibuatnye!..

Malam tuh die miskol2 aku, anta mesej kat aku.. tuh kirenye perkare wajeb kot bagi die tuk aku.. hehehhehe…. pas seari kot, barule aku setuju ‘rujuk’ balek ngan die.. Tapi aku dah cakap ngan die.. b4 aku nak rujuk balek tuh, aku tanye die, camne ngan mak die.. die kate tape, die leh atasi..lagipon mase maseh panjang.. Tapela.. aku ekot je katenye.. Just wait and c… sonye, sambongle balek hubungan kiteorg yang ber’kawan2’ tuh… Kirenye maken menarekla kot hubungan neh…cewah2…hehehehhe… ye ah, waktu tengah bahgie, memang indah belake.. konon2 aku telah berjumpe mr perfect aku and sekaligus mungken die ‘bakal’ menjadi teman seidop ku… cewah lagi!... Sonyeh, mase kiteorang berhubungan neh, sumenye ok jela. Pendek kate… Kalu gado2, pon boleh baek balek… kirenye salah sorang mesti ade yang mengalah la… Die pon rajen gask ah gi umah aku… kalu die tak gi pon, aku yang akan bekalkan makanan yang dimasak oleh mak tuk die.. Mak dah tau dah kalu aku tapau due bekal.. lagipon aku neh satu bekal pon blom tentu abeh…tapi mak diamkan aje..

Mak? Huhuhuhuuu… camne mak tau aku dah baek semule ngan A ek?... mmmmm.. cite die camni… Ade satu malam tuh, cam biase la aku akan tipon mak supaye mak tawu aku dalam keadaan ok.. pastu tah camne, mak perasan suare aku riang gile.. hehheheh… pastu mak tanyela.. “Ai, dah baek balek ngan si A ke?”.. Pastu aku cakaple… “Baek ape lak mak.. biase je kot..huhuuhuhuh.. tahnye..die yang nak kawan ngan kak Yong balek.. pastu Kak Yong kawan jela..”. Pastuh mak cakaple.. “Hah, kang nanges lagi.. Tuhle, baru die cakap camtu kamu dah menanges gile2.. neh kalu dah baek gado balek tataule camne…abeh tu, mak die camne?”.. pastu aku balas je.. “Tah, Kak Yong tatau.. kawan jela mak, kang tanak kawan susah plak…”..Pastu mak tros je engatkan aku “Lantak korangle… hah, kalu kamu nanges lagi tau dek abah kamu tu, siap le mengamoknye..” camtule cite nye… mak aku sebenanye tak kesah sangat aku bekawan ngan si A neh.. tahnye, mungken sebab die nampak baek kot depan mak abah aku… baek ke baek??… tahnye..so far good la kot! Lagipon mak penah cakap ngan aku.. yang die kate si A neh baek.. pastu sopan.. pastu siap compare lagi aku ngan die.. kalu ekotkan memang jaoh panggang dari api…

Dipendekkan cite, hubungan aku ngan si A cam aku cite kat atas tadik maken, maken, maken ok.. pastuh biasele bile dah berpasangan neh.. kalu orang tengok, kite jalan berduwe je, derang mesti dah dapat syak samting kot.. huhuhuhu.. dari sorang duwe yang tawu pasai aku ngan si A, sampai sume kot yang tau pasai aku ngan si A neh.. pendek kate, dari yang junior sampaile senior persatuan aku.... bebudak blok aku pon agaknye dah kenai kot ngan si A neh.. kalu nampak budak kopiah merah, mesti derang sume dah tau nak jumpe sape. Walaupon aku takle sepopular mane kat kolej. Abg Mat selaku senior yang aku rapat dalam persatuan aku pon tau gask kot..cume aku tade la kate aku ber’kawan2’ ngan die. Cume aku cakap ngan abg Mat neh, aku ngan si A neh sekadar kawan biase.. Sonyeh, mase aku ngan pesatuan aku neh, aku kurang sketla rapat ngan die.. kos aku tanak kawan2 die cakap ape2 pasai die atau aku..

mmmmmmmm.. cite pasai si A neh lak, sebenanye die neh tadela hensem sangat kot.. tahle..mungken aku tak perasan kot kehenseman die.. sebab aku tak suke sangat bab2 puji orang neh.. ntahle.. nak kate baek, mungken orang akan cakap die baek sebab die pakai kopiah.. kalu aku pakai kopiah pon, mungken orang cakap aku baek kot.. ceh.. ye ah, sebenanye, pas aku kawan2 ngan die, baru aku kenal die camne ropenye.. dan mungken jugask perbuatan die neh terhad disebabkan pesonalitinye.. ye ah, die cam aku gask.. taim orang buat lawak, die ketawe. Pastu taim orang gelak, die gelak.. cume mungken die kurang berjenake kot.. heheheheh.. bukan puji diri ke ape, tapi sejak aku kenai ngan die.. aku nampak die dah mule pandai becakap banyak and dah pandai buat lawaks.. sumenye hasil sumbangan aku gask.. hahahhahah… cam mak aku kate..die sesuaile kot dibuat laki... ye ke ye??.. solat? tapenah lak tinggal.. setawu akule.. kalo taim kiteorang jumpe, andai kate masok waktu solat asar, die suh aku solat dulu baru jumpe die… huhuhuhu… pastu lak, die neh pandai berkate2.. huhuhuuh… pendek kate, die okle kot ;)

mmmmm.. Die pon nampaknye dah maken brani cakap2 ngan pompuan.. tadela segan lagi kot.. Kalu dulu, die segan sket nak cakap2 ngan pompuan and pompuan pon susah gak nak cakap ngan die… bukan pe, derang kate segan sket ngan si A neh.. tapi la neh.. dah ok kot… huhuhuuhu.. tuh bukan aku yang ngajo.. Mungken die dah pandai kot care nak bergaul2 neh… mmmmm.. okle tuh.. tapi disebabkan perubahan neh jugaskla, and die pon kadang2 ade mood die jugak, dan aku kadang kale kene tempiasnye tepakse berendam air mate saban ari.. tahle.. aku pon tatau nape aku sensitip sangat mase berkawan ngan die.. takleh ade salah sket, aku mesti berendam air mate.. nape ek? Satu, mungken aku dah terlampau, lampau suke pade die.. and kedue, mungken sebab diela laki petame yang aku betui2 suke.. betui2 cam tanak keilangan.. sampaikan bukan kesalahanku sendirik pon aku yang akan mintak maap ngan die… tahle… bukan setakat sekali due, tapi berkali2…

Dan dikemuncaknye, penah gask ah aku bergado sebab perkare kecik and aku mintak clash buat kali kedue… gile, memang gile… ye ah, watu tu aku dah geram gile ngat ngan die.. aku tatau pe salah aku, tapi die cam tak puas ati ngan aku.. pastu aku tak makan.. bile tak makan, aku muntah.. bile muntah.. kawan2 aku sume marah kat aku.. aku engat lagi, aku nanges, pastu kawan baek aku, Ila datang bilik aku… die sedeh tgk aku camni.. die peluk aku.. die tanye aku, nape aku bodo sampai sekse diri camni.. Aku sedeh tengok die nanges.. waktu kiteorang tgh nanges2 tuh, tetibe ade panggilan tipon.. Ila angkat, pastu die jawab.. die cakap aku tade, bunyi cam marah.. aku rase mesti a tuh yang tipon.. maybe die geram sangat kot ngan si A tuh.. huhuhuhuuhuh.. mekaseh Ila, ko la sahabat aku dunia akhirat.. pas Ila balek, aku dapat lagi panggilan tipon.. aku serbe salah nak angkat ke idak… aku rase cam nak off je.. las2, aku angkat tapi aku diam je.. aku denga suare die.. pastu die mintak map, bla..bla… Pastu, aku cite ah kat die..disebabkan die, aku muntah sume ah.. pastu die suh aku makan, bla..bla..(konon2 pujok aku balek ah..).. Lepas dah gado2 tuh, die cakap ah.. die takmo pisah ngan aku lagi.. aku pon nak tanak, trime die balek…huhuhuhuhuhu…

Pastu hubungan tuh kiteorang troskan jugaskle sampaile aku prektikel and die baru je stat keje kat salah sebuah kompeni cine neh… waktu tuh aku wat praktikel kat serdang.. Disebabkan aku slalu ulang alek ke Nilai, sonyeh mak suh aku cari umah sewa kat bangi… sonye, besle kot. Bukan pe..leh gak aku kerap jumpe ngan die. walaupon die keje kat seri kembangan, tapi die still datang tengok aku kalu ade mase.. So jarang skalile kalu aku tak jumpe die.. Bile dah keje neh, laen le sket peel nye.. bukan laen pe… die jadik pemarah.. Kalu tak kene sket, mesti aku jugask yang kene… kirenye slalu gask ah aku jadik tempat kemarahannye..huhuhuhu… tahle.. kekadang, kalu die ok, die okle.. tapi kalu die ilang kewarasannye, aku lah jadik mangse.. penah disebabkan pekare kecik neh, aku dimarahnye.. pekare yang dimaksudkan ialah pandang die waktu tengah bercakap.. huhuhuhuuh.. aku akui, sikap buruk ku ialah: aku tak suke pandang muke orang waktu tengah becakap…. pastuh lak, aku neh suke tangok gelagat org.. tahle..dah memang tuh tebiat kot.. Ye ah, kalu orang tuh pandang muke kite, orang katela, mungken tenang sket kot, senang nak berkomunikasi.. pastu lak, kalu die leh jadik penasehat yang bergune, die juge mungken sorang pendengar yang begune gask.. sampaikan si E dulu pon pena marah aku gask pasai pangai aku neh....huhuhuhuhuhu.. pekare camni pon jadik isu.. heran aku, bukan aku tak denga pon si A neh cakap.. Pendek kate, aku boleh ulang balekla ape die cakap.. tapi disebabkan bende kecik neh, kiteorang gadoh. Dahle waktu tuh kiteorang tengah ode makan.. huhuuhuhuh.. terkedu perot aku mase makan, tapi abehkan jugask kos makanan die mahal…hahahhahahha… Kirenye pastu aku dah terase sket ah waktu die marah aku.. tapi die wat bodo je.. pastu die cakap lagi ape yang die tak puwas ati ngan aku.. sume la die ungkit2 balek.. Yang aku herannye.. die nak cite pasai masalah die kat ofis, tapi tah camne..die gi ungkit2 sume yang tak patotnye…

Memang tekilan gask ah… tapi aku diamkan diri… pas die dah abeh cakap, baru aku mintak maap.. (aku lagik mintak maap!..cessssssss). Pastu die suh aku ulang balek ape yang die cakap kat aku tuh.. aku pon seabeh2nye cite ngan die… die nampak terkezut gask ah kos ape yang die cite tadik aku leh cite balek.. pastu aku tanye die.. samade die engat ke tak aku pena cite satu cite tuh.. tapi die diam.. Hampehs tul, satu cite die tak engat… penat aku bercrite siap ngan tangan2 skali, tapi die leh lupe.. cesssssss… Pastu aku pon cakaple ngan die.. Segale cite yang die pena cite kat aku dari memule aku kenai die, sampai sekarang aku tak pena lupe.. tapi die?... pastu aku cakap ah bebaek ngan die, nape marah2 aku hal kecik sume… ‘aku penah tak cite masalah keje aku ngan die? penah die nak amek tau? harapan ah…’ tahle bukan aku mengungkit sume neh, tapi geram gask kekadang tuh.... tapi aku tak marah pon die… tatau ah nape, mungken aku nak jage ati die kot.. takpon jage ati aku sendirik.. pastu, die pon mintakle maap ngan aku gask.. pas die mintak maap, aku pon mintak maap gask ah ngan die sebab tak dapat jadi pemerhati yang bergune tapi insyaAllah leh jadik pendenga yang setia.. Tapi aku cakap lagi, aku akan cube ubah pangai aku neh… tapi tataule bile..huhuuhuhuhuh…..

Abeh gado satu topic, topic laen lak muncul…huhuuhuhuh… Memang banyak tul le dugaan hubungan aku ngan si A neh… biase le dalam berhubungan neh mesti ade pasang surutnye kan?... kekadang tuh, aku rase malas sangat.. malas nak pk masalah kiteorang neh.. tapi tahle.. aku tak rase lak nak tinggalkan die.. Lagipon sejak kenal die, aku rase dah tak pandang kot laki laen… tapi kalu hensem, aku pandang gask 2, 3, 4 kali.. huhuuhuhuhu… Kalu kuar ngan adek2 aku tuh, derang jadi bodigat lak, siap engatkan aku yang aku dah berpunye..cesssss… bukan ade ikatan pepon…

Dipendekkan cite, rituh, femili kiteorang nak pindahle umah… Seblom2 neh aku memang merantau pon. Sekejap di KL, sekejap di Terengganu.. sekejap di Subang, sekejap di Nilai.. last skali neh kat Selangor lak.. Pastu tah camne.. mak aku nak mintakle tolong si A neh angkat barang… Memang femili kiteorang ade tige laki.. abah aku, abang aku and adek aku.. tapi abah aku tak larat nak angkat bende2 berat neh.. tambah2 ngan usia die skarang.. pastu abang aku jaoh kat Sungai Petani.. yang tinggal adek aku tu.. kalu kat umah pon, mak je yang kuat. (abah pon kuat gask..tapi mase mude dulu kot..)huuhuhuhuh… kalu leh, 1 almari tuh mak yang angkat sorang2.. anak2 die pon bukannye larat sangat.. huhuhuhuhuhu…. Chaiyok2, mak..berusahalah! Sonyeh, aku pon nak sampaikanle hajat mak aku kat die… Kebetulan malam tuh, die nak datang jumpe aku.. Bile jumpe die tuh, tak plak aku cakapkan tros hajat ku tuh.. so take time le.. kang die tensi ke ape ngan keje die, tak pasai2 aku lak yang kene… sonyeh, b4 die nak anto aku balek tuh, kiteorang round2 le dulu kat kawasan umah sewa aku tuh samel sembang2… lagipon rase kurang enak lak, kalu aku sembang2 depan umah.. nanti jiran2 cakap pe lak.. Dipendekkan cite lagi, aku pon cakaple hajat Puan Surati tuh… “Awak, mak saye mintak tolong angkat barang…”. pastu die cakap le “Alah, saye bz le wak..”.. Ape? bz? Mmmmm, setau aku die tak keje ari Sabtu.. Pastu aku mintakle tolong skali lagi… “Alah, sekejap pon jadikle.. kalau awak ade keje, awak balekle pastu. Please…”. Pastu die tanye aku “Sape lagi datang?..” pastu aku cakaple, may be budak2 ofismate aku.. tuh pon kalu derang tak bz la… pastu die cakap balek.. “La, kan bebudak tuh dah datang, nape suh saye lagi?..”. Pastu aku lawanle balek ape die cakap.. “Derang tak tentu lagi datang..tapi mak betui2 harap awak boleh datang.. boleh la ek??ek?”.. Pastu die cam melenting ke ape, tros die cakap… “Awak neh, kan adek bradek awak ramai.. Pastu lak budak2 yang nak ngorat awak tuh sume datang.. Nape nak suh saye lagi?..” ape? Budak2 yang nak ngorat aku??.. aduih mamat neh.. Pastu die cakap lagi.. “Bukan ke bile awak suh buat tu, buat ni, derang ekot je.. Derang tuh cam kuli awak le kot..”.. aku tros diam.. kedu gile ah lidah mase tuh.. die kate derang tuh kuli aku??.. cesssssss.. mamat neh.. aku pon cakap balek.. “Nape ngan awak neh ek? nape awak sejak due menjak neh?.. kalu awak anggap derang kuli saye, maknenye ape yang saye suh awak buat pon, awak anggap cam kuli jugaks la ek?...”..mase tuh, air mate dah jatoh banyak gile ah.. mase aku tengah marah tuh dahle kawasan umah orang laen.. slambe je.. pastu aku blah je.. geram gile aku ngan die.. tensi..memang tensi.. geram pon ade.. die panggel aku pon, aku buat tak denga je.. pastu aku masok umah tanpa toleh kat die lagi.. naseb baek dak umah aku tak perasan.. pas lari dalam bilik, kebetulan roomate aku ade… huhuhuhuhu.. aku menanges puas2… die tanye aku pon aku tak jawab… malam tuh, b4 aku nak tido, aku denga tipon aku menjerit minte diangkat… las2 aku tros off kan.. tido pon still dengan linangan airmate.. betui2 aku tak sangke nape si A leh cakap camtu.. aku tak penah anggap die cam kuli.. aku tak pena pon marah die.. aku tak pena pon cite masalah keje aku kat die.. tapi nape ungkit sume2 tuh?...

14 comments:

Anonymous said...

arghhhhhhhhhhhhhhhh tensi lagik!!!!
jeg abeskan cite la jeg..penat la benti kat klimaks..kurang hasam budak neh..da penat sms nak tawu kesudahan..ade sambongan pulak..cis..ahkahkas..jadik ijau plak kat sini

spatotnye nak ckp gini-->mmg gamp*ng pangai laki gitu

baek ckp gini-->semoge allah balas laki tu dgn pebuatan die seadilnye

Anonymous said...

manusia berubah sekelip mata..
*dalam islam diletakkan penderitaan perumpuan itu lebih tersekse daripada lelaki ..

Anonymous said...

sabo²..kalu ekot marah,sampai bile pon tak ilang... so nak maapkan?tahle... bior ah die jadik orang yang paleng kejam dalam diri orang

Anonymous said...

betui kot.. sebab tuh ego laki tinggi.. disebabkan ego tuh yang buat ramai laki berade kat spital bahgie... ye ke ye?*wink lagi...

Anonymous said...

kalu org laa kan zek.. mau kena sepak teranjang jantan tu.. sekali buat ok lg kali kedua pun mcm2 dah nak angin .. kali ketiga.. blah terus.. kurang ajar ek lelaki tu.. nasib baik org xde waktu tu.. kalu x mmg bdk lelaki tu kena hambur dgn org.. ish kan dah marah neh..

Anonymous said...

*krkrkrrk* :ikonorgtakut: *daineso memang garang...

Anonymous said...

munken kan jeg..org rase laki neh belom kene panah sehebatnye kot..die blom jumpe pompuan yg betol kot..sbb tu la ade goyang sane sini..sbb tu la suke ati mak nenek bapak tiri ayam itik die je buat pompuan centu..sbb tu la frust sane sini..kecewa sane sini..kalo bebetol la tu jodohnye..pasti kekal insyaallah..pasti dijage sebaek rapi sampai kawen..TAPI TAK DINAFIKAN..ADE GAK POMPUAN YG BEPERANGAI CAM SI A TU..DAN LAKI YG MENJADI MANGSE MCM JEG NEH..tapela..allah tu adel..jadikan kesabaran tu tiang dlm diri sendiri..

*saje perli diri sendiri..ahkahs

Anonymous said...

²daineso: hehehehe.. apela kamu nie emo sangat.. tape.. saba tuh separuh dari iman.. tapi hati neh.. tahle..

²hati kekdang baek: huhuuhuh... rasenye kalu dah kene panah,mungken lebeh terok kot dari perompuan.. hahahhhahaha...

²all: tengs ah atas sokongan anda sume...

Anonymous said...

-bare abes bace.. huhuhu.. sabar jeklaa tunggu wiken baru leh bace.. huhuhu...-

argh JERK nye mamat tuu..

itu petande die ade wong laen..

"saye nak jadik teman idop awak and jage awak seumo idop saye"

rase terngiang2 pedih kat tinge neh.. seb baek kite tak kenal zeg tahon lepas kan chah!! kalo tak.. chah seblah mate, dani seblah mate.. kite lebamkan.. hergh hergh hnss hnss...

Anonymous said...

mak aih.. garangnye semua orang! kalo si A tu masuk kat sini musti leper punye.. kalo tak pun sayur la.. chaiyo-chaiyo!

ada masanya kita patut lepaskan kemarahan.. tapi jangan musnahkan tumbuh-tumbuhan, haiwan & segala benda lain yang tak bersalah..

cheers! :)

Anonymous said...

ehehehe..ntahla..mmg die bkn jodohnye la kot..sbb tu jd gitu..tp mmg jerk..hish SEDIKIT menyesal becinte..cinte tu mmg penooh kepuraan..kaver sane sini..jage ati sane sini..pas kawen sume pon br nak tunjok..

*sebal..sebal..sebal

Anonymous said...

tapi kan.. org yg pakai kopiah ni bukan ke golongan org yg alim.. musti penyabar kan? musti tau jaga ati org kan?

camne mamat nih buleh sesat jadi camtu? terikut ajaran sesat? sesat sebab dia takde peta? sebab takde global positioning system (GPS)?

hmm.. pikirkan sampai "star wars" episode 6 kluar.. hehehe.. :)

Anonymous said...

ehehehe..wahai kaled..
don't ever judge the book by its cover..berkopiah tak sume nye baek..kenkadang ade yg bepure baek..bile da dpt bende yg dihajati..kopiah ke mane..pengisian di dade pon ke mane..manusia mmg sgt unpredictable..aer yg tenang jgn disangke takde boye

Anonymous said...

emm.. *tepuk-tepuk*
demikian tadi adek-adek & kengkawan.. huraian dari ustazah famia.. sempena menyambut ramadhan..

jadi.. sama-samalah kita mengambil iktibar & pengajaran dari kisah & huraian diatas tadi.. cuma satu je saya nak tambah sikit.. kalau dah jumpa buaya tu, tangkap.. kulit dia kalau jual boleh buat macam-macam.. lumayan jugaklah hasilnya..

sekian, wassalam... :)