Tuesday, September 06, 2005

...sambungan

EPISOD 3..

.... memule tuh, beragak jugakla nak jumpe si A neh..tapi kebetulan die nak jumpe aku, ape la salahnye kalo aku gi bgtau si A neh pasai si E neh..mane tau,takot lelame kang die pk laen plak.. huhuhuhuhu.. memule tuh, kitorang cite² ah hal remeh temeh memaseng.. dah abeh cite hal memaseng, tetibe aku memule bicare.. eceh...tak sedeh pon..

"Awak, rituh kak Zie ade tanye saye dah ade 'kawan' ke blom kan?sonyeh, saye nak bgtau awak le neh...", aku bersuare..aku nampak mamat tuh cam teruje sket..hehehhe.. tgk rope pon dah tau..tatau ah, die fras ke ape.. tapi yang pasti memang riak muke die nampak dari suke ke kurang suke... "Sebenanye, saye tatau le saye neh ade kawan ke idak..nak kate ade, tade..nak kate tade, ade.. pendek kate,ade la kot...biase,kalu saye cakap ngan orang dah ade empunye ke blom, saye tak ngaku..tapi ngan awak neh,saye tak leh nak cakap tade..kos awak neh baek sangat!",aku bagitau terang²an kat die samel senyum² kat die."Ye ke?..Saye mintak maaf kalu saye kacau awak", tetibe die mintak maap lak."Awak tak salah pon.cume sekrang, kite kawan² je dulu ek?ek?..",aku balas balek ape yang die cakap tuh.. die senyum...tah ah..aku pon tatau le ape yang aku cakap neh betui ke idak, tataule aku cakap tuh nak sama ade nak jage ati die atau aku ataupon si E..ayat las yang tak lekang dari mulut aku ialah "kalu ade jodoh tak kemane k??"..die senyum je.. Petang tuh, aku lege ngat kot kos ape yang aku nak luah pade si A tuh dah tercapai..huhuhuhuh..

Malam tuh, tah camne aku dapat kol dari si A.. die mintak maap skali lagi ngan aku kalu die wat aku serbe salah.. mungken care die nak 'berkawan' ngan aku tuh terlampau awal kot..hahahhahahah.. aku cakap ngan die, tape ah aku tak kesah pon.. dan sepeti biase, las ayatku aku cakap ngan die, kalo ade jodoh ade ah.. malam tuh gaks, aku tipon si E.. huhuhuhu.. si E neh slalu gask cakap ngan aku pasai die tolong pompuan nih le, pompuan tuh le.. aku cemburu?tahle..rasenye, rituh tak rase mende pon.. pastuh die cakap, hubungan yang jaoh neh,buat die ilang arah tuju.. die kate,die kembali isap rokok.. pastuh dengan masalah femili die lagi, pastuh kawan² die lagi, sonyeh mungken rokok adalah penyetel masalahnye..aku pon tatau..so, pas cakap ngan die tuh, aku sedeh sangat.. aku pon tatau nape..takkan si E brubah sebab aku??..ye ke ye?tapi memang ye kot.. aku rase cam aku jahat sangat.. tapi si E tak perasan kot.. aduih.. nape neh, nape sensitip sangat neh..huhuhuhu... aku dah suke kat budak tuh(si A) ke?..aaaaaaaaaa... tidak.. dan malam tuh gask, aku tiponle mak aku.dalam dok borak² tuh,aku cite la sket pasai si A tuh..huhuhuhu..

...."mak, kak yong dapat kawan baru.."

...."banyak ko punye kawan..neh nak blajo ke nak menggatai??mane ko kenal?",mak bersuare.......

"Ala mak neh..bukan ade ape² pon..kak yong kawan jela mak ngan die.. hah lagi 1, die orang 'sane'.. mak jangan cakap kat abah tau..kak yong kenai sebab die budak persatuan kak yong gask.."

Mak ngan aku tak larang kalu aku nak kawan ngan budak lelaki..kekadang, kalo orang laki tipon umah & mak aku yang angkat, nak cakap ngan aku ke, ngan adek² pompuan aku ke, mesti die yang cakap dulu.. bukan cakap pepon, saje mengusik.. abah aku?mmmmm..die ok gask,cume kene tau batas berkawan.. lagi satu, mak abah aku neh kurang beminat aku kalu aku bekawan ngan orang senegri A. bukan tak boleh kawan, tapi mungken die takmo aku rapat ngat ngan orang negri si
A tuh.. Tambah² ayah aku tuh.. tahle..huhuhuhu..

Seari, kendian seminggu, kendian due minggu, kendian sebulan.. sonyeh, lelame hubungan aku ngan si A neh bertambah akrab.. mmmmmm.. die la yang ajar aku gi library.. camne nak pinjam buku, duk stadi kat library kalu boring stadi kat bilik..die lah teman aku gi joging pagi² kat bukit ekspo..banyak gask ah die aja aku... bile dah rapat.. aku lupe sekejap kat si E... tahle.. Bukan sebab si A neh lebeh sket dari si E.. tapi tahle..

Malam 30hb, aku tak sambot gi memane pon.. balek pon idak.. malas.. sonyeh,malam tuh die tipon..die kate,sok jgn gi memane.. aku tanye nape,diei tak cakap,cume die cakap kol 8 pagi die nak dtg kolej aku...ape?8pagi? cessssssssss, mamat neh saje je nak ganggu aku tido.lagipon aku pena bgtau die,kalu aku tade pe² nak buat,aku suke duk dalam bilik..tak pon rayap² gi bilik membe²..aku nak lambat seminit pon die tak bagik..hampehs tul! Sebab tuhle setiap kali 31hb/ogos..aku mesti terengat ape yang berlaku pade aku mase 31/08/01..huhuuhhu.. tak sangke lak tarekh tuh dah tinggal memori sekarang.. bukan pe, mase 31/8 neh la si A neh mengapproach aku.. wakakakkaka.. kalu orang tanye,bes ke bes?..mungken hanye orang yang paham je yang tau kot camne rasenye.. tapi tuh sume dah tinggal kenangan.. mungken aku akan bercrite ngan anak cucu aku atau tak, tataule... yang pasti memori indah mase blaja, tetap ku kenang...

8pagi, 31/08/2005.. Sonyeh,tibe la pagi tuh..pepagi lagik die dah kejot aku solat suboh.. pas dah kejot, die anto mesej suh aku jangan tido balek. lagipon dah memang kewajipan aku, kalo pas solat suboh, aku mesti tido..tak lame, sekejap pon jadik. tapi lantak ah, ngantok seh.. pastuh dalam kol 7.30 tuh die bg mesej die kate, die dtg dalam kol 7.50..hah?pas dapat mesej tuh, kelam kabot gask ah aku gi bilek air..hampehs mamat neh!..tergesa² gask ah....naseb baek roomate aku tido lagi. so, tepat kol 8 die sampai kolej aku.. aku lambat sket..heheheheh.. rasenyeh dalam kol 8.10 kot aku tron bawah.. hehehehhe, bile dah tron, aku buat muke slambe.."sori ek,lambat..."

Biasela ayat yang akan die cakap,"takpe..".. Die prasan aku cam mamai² je.. pastuh die mintak maap,kos ganggu aku taim² camne.. aku geleng jelar,tande tape.. tapi dalam ati, hampehs ah... die ajak aku gi bawah satu tempat yang redop sket kos aku prasan matari dah tinggi.. aku pon ekot jelar.. mase jumpe kali neh, aku perasan die cam laen sket..tahle.. tapi aku dapat agak, cam ade tak kene je ngan die.. tapi tapela.. mane taknyeh, biase nye aku yang cakap banyak..die cakap sket je.. hehehehehe.. tapi kali neh, die lak yang lebeh dari ngan aku. pastuh die bersuare.. lupe lak, seblom besuare tuh die siap warning kat aku, mase die tengah cakap, aku tak leh sampok.. huhuhuhu.. sonyeh, die bagik aku can cakap dulu ape nak cakap. pas aku tade bende nak cakap (lagipon mase tuh aku mamai lagi),die pon amekle pluang tuh tuk bercakap...

"Saye tataule pandangan awak pe kat saye& sampai mane hubungan awak dengan si E tuh.. saye ade cite pasai awak ngan roomate saye, pastuh die ade cakap ngan saye.. kalu hubungan awak dengan si E tuh kukuh, saye dianggap sebagai perosak.. tapi kalo hubungan awak dengan si E tuh dah retak, saye dianggap penyelamat... Bile saye pk² balek, kalu buleh saye takmo yang no1 tuh..saye nak yang no2.. pastuh kalu boleh, saye nak jadik teman idop awak and jage awak seumo idop saye"...waaaaaaaaaaa... syahdu lak pepagi 31/8 neh..huhuhuhuhu... terase nak nangeh pon ade.. bukan pe, aku tak sangke orang yang die neh bleh suke kat aku yang gile² neh... huhuhuuh....

....Aku tanye die, "Nape sampai seumo idop awak?"..

...Die cakap andai kate die mati dulu, sape nak jage aku.. hahahhahaha.. aku suke ke suke?..tahle.. tapi die memang mengharukan.. dalam pkranku pk,die neh ke bakal suami aku kelak...huhuhu... betui ke die neh jodoh aku?..betui ke ape yang aku nak tuh dah ade depan mate? betui ke?betui ke?... tapi yang aku tau taim tuh, aku memang tak leh pk.. suke tuh mungken ade kot.. cume yang aku leh cakap..

....."Time kaseh ah kos sudik cakap gitu kat saye.. Awak, saye kawan betui² tau.. kalu boleh saye takmo memaen..sonyeh, mungken ape yang saye nak sume tuh ade pade diri awak kot. Ye ah, awak nampak baek kot ngan kopiah awak tuh.. (samel tuh die geleng pale, tande kurang setuju ngan aku nye pendapat). mmmm, pastuh pendek kate awak baek sket kot dari saye... tapi awk tau jela kan hubungan saye ngan si E.. saye tak leh putuskan camtu je.. dan tak semestinye kalu saye putus ngan die, saye leh trime awak. awak paham kan? mane tau, kalu pasni datangle due tige orang cam awak gask ke, pastuh cakap same cam yang awak cakap tuh,ape saye nak buat?..saye rase awak bagi saye mase dulu k?kalu saye tergerak ati nak cakap ke ape ke, tuh blakang kire..tapi buat mase sekarang kite kawan² je dulu k? kalu ade jodoh tak kemane..."

Si A senyom kat aku... huhuuhuhu... mungken die paham kot.. tapi bahgie ke aku waktu tuh?si E camne? huhuhuhu.. lagi satu masalah datang... ape aku nak bgtau kat die?mmmm, satu ari tuh buat aku tak tenang.. tapi yang aku tau, mungken ade orang mungken sedeh or mungken sedang hepi...tahle.. dari ari ke seari, hubungan aku bertambah intim...mmmm, perasaan aku kat die?huhuhuhu.. suke kot..hahahahhaha (tau dek mak,mati aku!)...tapi aku still tak bgtau die pasai keputusan aku..nanti ah dulu..takot lak sok luse aku jumpe orang,aku brubah ati lak..uhhuuhuhu... si E?penin aku pikio pasai hubungan kiteorang yang tenggelam timbol neh.. huhuhuhuhu.. aku betui² buntu mase tuh.dahle exam sem 3 dah dekat..aku lak sebok ber'kawan²'.. las²,aku dah tak tahan sangat,aku cite problemo aku kat roomate aku..die neh pakar sket kot..eceh.. kebetulan,die neh orang senegri ngan si A neh..sonyeh, boleh kot kalu aku nak cite ape² kat roomate neh....

......Seingat aku, yang roomate aku pesan b4 aku bagi keputusan aku kat si E or si A neh.. ..."Zai, zai kene kene pk abeh²..kalu zai rase itu jodoh zai, zai trime jelar.. tapi kalo Zai jas nak memaen je, baek tak yah la.. lagipon si A neh nampak dah laen macam ngan zai.. Zai pon paham² jela orang cam die kan?(dari segi pesoneliti..)tak pon, buat jela solat istikarah... lagi satu, sebab kak Hanna satu negri ngan die kak Hanna paham kot.. Ye ah, biasenye derang neh nak cari yang senegri ngan derang gask.. tapi kalu aku dah pilihan si A tuh, kak Hanna rase mungken die dah pk abeh² kot." huhuhuhu...

Betui gask kot kate² roomate aku tuh..huhuhuhu.. malam tuh, aku tak dapat tido.. banyak yang aku pikio..pasai E,pasai A, pasai mase depan aku.. Aku berangan, kalu aku dengan si E, aku macam²
neh..Kalu aku ngan si A..aku lak camni,camni... mmmmmmm, langsong tak dapat tido.. aku rase,mungken aku dah dapat jawapannye..tapi aku takmo tergese²..aku rase,kali neh aku nekad,nak 'kawan' sorang je..and aku harap die tuh le dibekalkan oleh Allah untuk aku...insyaAllah...

So, malam lepas tuh aku pon tiponle si E.. aku takmole die rase ape² ke and kalu bleh, aku nak bincang care baek pasai hubungan aku ngan die.. pas cite masalah maseng², aku pon cakaple ape yang aku pelu cakap pade si E.. Aku mintak maaf ngan die.. Banyak jugaskle aku pesan ngan die b4 kiteorang letak pon tuh.. akhirnye, masalah aku pon setel gask... Aku tataule ape yang die pk pasai aku.. tapi aku harap sangat² die bahgie dengan idop die..insyaAllah.. kalu aku tak bahgiekan die, insyaAllah akan ade orang yang bahgiekan die.. So sekarang masalah aku ngan si E dah setel..camne ngan si A?.. maken aku pendam nak cakap keputusan aku, maken takot lak aku rase nak luah kat die.. huhuhuhu... betui ke betui keputusan aku neh..

Sonyeh, ptg tuh seari b4 die nak exam,aku jumpe si A.. waktu tuh,tempat yang aku duduk tuh penoh ngan budak² pakai jubah and tudung laboh.. segan lak aku..dahle die pakai kopiah.. aku je yang pakai t-shirt lengan panjang and suar jeans kat situ.. lantang ah ape derang pk aku ngan budak kopiah neh... Mase jumpe tuh, aku tatau nak cakap ape.. ye ah..mungken sebab budak² tuh ade kat meje seblah kiteorang, jd pebualan aku ngan die jadik terhad.. las² aku pon maenle henset ngan die..hahhahahah.. gile tak?..ade ke gi anta kedit kat budak depan mate..mase tuh kirenye memang tak sayang keditla..eceh... aku pon bagile mesej ape keputusan aku..huhuhuhuu..segan seh... tapenah², aku be'kawan' dengan orang camni... dalam mesej tuh ade la aku cakap yang aku nak die tunai janji die mase yang die cakp 31/8 tuh.. pastuh aku tuleh lagi..aku nak kawan ngan die betui²..takmo maen²..

Pas bace mesej aku tuh, tros die pandang aku and senyom kat aku.. pastu die cakap terime kaseh sebab bagi die pluang.. Sonyeh, ptg tuh balekle kiteorang ngan ati yang berbunge².. eceh.. tambah² nak exam neh..hehehehhe.. tapi b4 balek tuh,ade gask die cakap.." tengs sebab bagik semangat nak amek exam sok..".. hehehhehe..ye ke ye?... Malam tuh, b4 die nak slip..die tipon aku.. die tanye,aku terdesak ke bagik jawapan..aku cakap ngan die tak..pastuh aku cakap lagik yang ak udah pk masak² and aku harap die tak sie² kan idop aku.. sonyeh aku harap,die tunaikanle janji yang die ucap mase 31/8 rituh...


huhuhuhuhuh... memang enak kot mase kite mule nak ber'kawan'² ke ber'kawan'².. Sebenanye dalam perhubungan neh, pasangan jugaskle yang mencoraknye.. Tapi kalu hubungan tanpa restu kuarge pon tak leh gask..kos kuarge maen peranan penting.. tapi si A neh restu ke idak pasai hubungan kiteorang neh??...

7 comments:

Anonymous said...

real-life experience.. hmm..

Anonymous said...

:)...

Anonymous said...

cissssssssssss...tensi..suke benti kat klimaks..z hapdet la z..isk isk..

*teringat gak zaman becinte..sedey pule..ehe

Anonymous said...

eh ade stawos episode 4 tak?... huhuhu

"saye nak jadik teman idop awak and jage awak seumo idop saye"

sedih bile bace ayat neh...
orang tu apela lagik eh..

Hati, tabahlah...

Anonymous said...

suda daney suda..sob sob

Anonymous said...

hehehehehehehehe..

terus kan menaip blog.. lepas neh boleh laa dibukukan..

hehehehe

Anonymous said...

karya agung yang terulung?

*kagum*