Tuesday, October 03, 2006

Bile Sebulan Berlalu...

huh...saketnye pale... dari pagi, sampai la neh tak ilang2 lagi.. seb baek taim rehat.. so bulehle rilek2 sket... mmmm... samel2 tuh leh la apdet2 blog... eceh.. sebenonye, banyak cite nak cite.. tapi tatau nak stat dari mane.. hai... zek..zek....

tup tap tup tap..dah hamper sebulan aku begelar tunang orang... kalu dulu, 31/8 jadi episod sedeh buat aku.. tak lagi sekarang!..eceh.. dulu...itu dulu punye cite tau!.. aku takmo betunang... aku nak tros angkat nikah... betoi.. sebab aku pike, banyak dugaan seh taim tunang.. tapi neh laen lak jadinye... hehehehehe... aku sempatla rase camne risek, camne betunang... heheheheh.... mmm... bes ke bes bile dah betunang?... bak kate eklan fair&lovely 'tiap ari sayang...' hahahahhahah... shhhhh.... senyap2.. posela kang ganggu jiran seblah... hehehehehe... mmm... die jawoh seh... nak jumpe pon amat jaaaaaaaaaaaaaaarang... lagipon 'si dia' dah janji jumpe aku 2-3 bulan... hai.. nak wat camne kan..sabojela.. cume hensep dan emella pengikat rindu...hahahahhahahah.... gelak lagi...opppppps.. sori!
org kate, betunang neh banyak dugaan...tuh org le kate.. tak caye tanye ecah ngan jasen...kan?kan??... tambah2 hubungan kami baru masok 9bulan...(stat kenai dari 31/12)... tapi alhamdulillah le wat mase neh..eceh!.. neh baru sebulan, lom lagi setawon... klu setawon tataule...haih merane gask ah...:P..tp insyaAllah kalu Allah dah tetapkan jodoh kite, kite akan sentiase think positif.. and itule yg aku buat la neh..
"weh zek, ko tak buke ngan tunang ko ke??"
"mmm tak.."
"ooo lupe..die jawoh eh??kat mane?ipoh?ipoh kat mane?"
"chemor.."
"ko caye eh kat tunang ko?mane ko tau die wat ape2 bakang ko?"
"mmm tah..tawakal jela..insyaAllah, aku percaye je.."
huisssssh... kalu nak ekotkan ati, memang tecaba gask ah soklan budak tuh... tros pike die wat pe, die kua ngan sape.. tp bile pike2kan balek, tade mende nak dirisokan pon... insyaAllah tade ape2 belaku... kalu taim kawan2 dulu, taim membe2 dulu, aku tak rase ape2... insyaAllah taim tunang neh pon kene same gask ah perasaan tuh..eceh!.. baek punye ayat eh??eheheheheheh.... tapi biasela kan, pompuan.. mak aku pon riso kat ayah aku.. inikan pulak pemuda yg baru menginjak dewase neh...hehehehhehe..
mmm cite pasai 'si die' nih kan... aku nak ucaple bebanyak mekaseh kat huzaimatus saadiah... hehehehehe... sebab pe??mmm sebab die yg kenaikan aku ngan 'si die'.."mekaseh eh huzaimatus!Org doakan kamu bahgie2 slalu..Amin".. tapi dalam suke2 betunang neh... aku tingat gask kat arwah opah... sedehla... mmm sebab die tak sempat tengok aku kawen.. die yang nak sangat tengok aku ngan 'si die' neh betunang.. arwah opah kate, die bekenan kat si die mase fes2 die datang umah aku.. tapi nak wat camne.. tade rezki... insyaAllah aku akan tunaikan janji tuh..
disebabkan si die neh jawoh kan... aku selalu gask ah buah berangan...hahahahhaha... selalu..memang selalu ah... mak pon pasan..ehheheheheh...
"noni, ade orang tengah rindu..."
"haah..noni pon pasan mak..."
"yela tuh.. manede.."
"abes tuh dari tadi mak tengok asek pegang henset je"
"eh manede. orang tunggu kawan orang mesej la.."
"eleh, sudala kak yong.. dari tadi aku tengok ko duk tuleh2 msg je..ko msg orang jawoh ke??"
huhuhuhuhuhu... malu lansong!.. tuhle penangan hati yang dicurik!..haahahhahahha... Hampeh!... mmm laen ke eh bile dah tunang neh??.. kalu tanye aku le kan... mmm same je kot... cume.. ade tambah 1 sudu kaseh sayang..heheheheheh... pastu bile dah tunang neh.. kite dah pandang depan je... tade pandang2 bakang lagi dah... masod aku, kite akan pikekan camne nak tingkatkan dri or lebeh betanggongjawab.. contohnye la kan.. kite akan jadi rajen sket ah... bangon pagi pon semangat.. kirenye cam bebunge2 ah... betoi ke betoi??... hahahahhaha... tahle... aku belasah je tuleh neh.. heheheheh... bile tunang, tak semestinye kite ilang kawan.. kawan tetap kawan... sampai bile2.. betoi kan?.. cume bile kite betunang neh, kene jage ah ati&perasaan maseng2... Give and take le omputeh kate.. pepandai ah jage, maseng2 dah beso!..
okle, dah tade idea nak tuleh.. las, selamat bepose tuk sume!.. tata
p/s: Orang disane... takmo datang sini keh??kite buke same2 eh??;p...mau ke mau??

6 comments:

DarkWan said...

bunga orkid ni membawa mesej ape ye

Anonymous said...

tak beri masod ape2...aku saje letak...ke ko tau masod yg tesirat dengan bunge okid?heheheheh...

Anonymous said...

alaaahai.
da jd mcm matchmaker la plak aku ni. pape pon.. semoge bahgia ke akhernye. ehe.

Anonymous said...

hehehehhe...okle tuh!...*wink!

Anonymous said...

hhehehe... okle tuh!*wink..

Anonymous said...

eceh bebuke ke bebuke? org disane nak masak ke? bebuke pose 6 buley? ;)