Wednesday, November 08, 2006

Semalam dalam sejarah haitek

HTP, 8/11/2006- Selase
Berite melaporkan, 1 kejadian telah belaku di Haitek... Ape?...yup... Sejarah petame belaku di haitek sepanjang aku bekhidmat di sini... haih... pade pukol 8..33 aku punch jari... keadaan stabil ok lagi.. pc sume di on, lampu sume dihidopkan... pastu tetibe..dalam kol 8.45 tak silap aku ...sume pc tetibe mati, level 12 begelap.. suda!... gune tipon ofis pon tadapat... abes!.. tapi aku wat bodo je... aku siap beagenda lagi besame2 teman sepejuangan yang datang awal ofis.. ececece... biasela, kalu letrik tade neh dalam bape minet je... tunggu punye tunggu lame gask ah... dalam 40 minet... seriyes!... haih... dalam ati, haitek tak bayo bil ke?..bio betik... kami yang bemusyawarah kat atas neh dah plen baeknye...

"eeeeeeee...besnye kalu tak keje rini!"
"akak nak gi shopping!"
"issssssssssh bes gile balek awal kan?..."


Pastu... tup.... pc on otometik... lampu cerah kembali...

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaala"....

...hahahhahahahahha... plen pon kensel la maknenye.. pastu kami kembali bekeje seperti biase...

Pastu dalam kol 11 lebeh gask, sekali lagi pc tetutop tetibe... sabo jela... abes program yang aku modified tuh.. sabo jela...haih.... memaen lak letrik neh... memang duuuuugaan... bile letrik ade balek, intenetnye tak leh gune... emel pon same... huhuuhuhuhuhuhuh.... boring lansong!

Menurut sumbe yang memang aku sangsi, merangkap adek aku... die cakap... bombe datang kuakan orang dalam lif... aku sangsi gask ah... pastu tanye seniri kat empunye dri yang tesangkot dalam lif..ropenye ye! Memang bombe dtg... die tesangkot kat tingkat 3 ngan 4... ade 14orang dalam lif tuh... Menurut mangse lagi, sala sorang dalam lif tuh ibu mengandong... haih.. seb baek akak tuh tak mengandong dalam lif tuh... gile korang 40 minet dalam tuh! dengan lampu tade, ekon tade... mau lelah..haih... bile generete diidopkan, orang yang kua dari lif sume temengah2... yela, baru leh benapas dalam suasane yang aman.. haih...

Tapi besyuko...sebab pe?... sebab mase pagi aku dtg opis tuh..aku ekot lip bakang...lip bakang memang tade ekon..kipas je...pastu lip tuh sgt menggerunkan.. kalu aku tesangkot... mau kejadian kedue beulang dalam idop aku... takmole, simpan malaikat 44...huhuuhuhuhuhuh...

~ sebab tuh aku mmg fobia nek lif..

4 comments:

Anonymous said...

mcm mane akak tu buley temengandong dlm opis tuh?
laen je bunyiknye neh..hmm

DarkWan said...

ahahah. semalam pun aku nk ckp benda sama gak. tapi takut plak sensitiviti melanda. hak hak hak.

Imbasan kembali:
Menurut mangse lagi, sala sorang dalam lif tuh ibu mengandong... haih.. seb baek akak tuh tak mengandong dalam lif tuh

bersalin kot yg dimaksudkan. kihkihkih.

Anonymous said...

to dakwan:
alaaaaaaaaaaaaa...aku tesilap.. aku engat nak tuleh teberanak...krkrkrkrkkr... tak pon tebesalen... suri2..kesilapan tatabahase..hahahahhahah

to awi:
hehehehehhe...ala2..yela2... tebesalen..

kekesalan ayat memang amat dikesali..tima kaseh paka bahse sekalian!;)

Anonymous said...

ahahaha...

[terkenang hetek ku]