Monday, November 06, 2006

Kejadian Ari neh, Semalam dan kelmaren..

kelmaren- Sabtu, 04/11/2006
mmm biasela pepagi aku ngan adek2 aku kene jadi surirumah.. setakat menyapu, membasoh, mencuci, mengemas memang menjadi rutin ah tuk aku kalu cuti... taim camnile nak kemas pe yang patot... cuci bilek aer pon temasok gak.. nak arapkan sape lagi...kalu nak duk besile depan tv je, alamat mengamokle mak abah aku..tapela..bile lagi nak tolong kan?..

Petang tuh, kitorg begumbira la...heheheheh..yela, orang panggel makan..sape tanak gi kan?..taim raye lak tuh... Aku gi kajang, umah membe aku... Adek2 ngan mak abah aku gi kajang gask tapi laen2 area...

Mase gi tuh, lebat gask ah ujan...uhuhuhuhuh...rahmat..tetambah taim raye neh... sampai kat umah membe aku tuh, kol 4 gask ah... Membe aku neh satu geng ah mase kat UPM.. Gile lame aku tak sembang ngan derang sume... las jumpe kat UPM.. tawon 2004 ke 2003...lame bukan?.. pastu memaseng keje, so menyebokkan la dri... tapi dalm bebyk membe aku tuh, aku sorang ah paleng menyepi dri.. sebab pe?..aku je yang tau...biarla rahsie, kate cek ct...;).. So bile dah jumpe, memacam derang tanye aku... tambah2 bile aku dah tunang neh... haih.. layan kan ajela..


"weh zai, ko pesal tunang awal2?"
"ko tunang ngan orang mane?"
"ko kenai die dah bape lame?keje kat mane?"
"so bile nak kawen neh?"


nak tegelak gask ah aku bile derang betalu2 tanye kat aku.. gelabah gask ah..tapi menten beb..kave line..hehehehhe...

banyak gask ah kitorg bualkan..dari 1 topik ke 1 topik laen... abes kesah aku, tanye pasai keje memaseng... pastu masok balek soal jodoh.. orang neh nak cari, yang camni2... yang sorang neh lak malas nak pike.. kate die, ade jodoh adela.. yang sorang neh plak, sampai dah ade org dtg umah risek... yang tak besnye, budak laki tuh umo 38..mau kawan aku bekenan? issssssh..simpan malaikat 44.. tapi aku senyom jela.. tatau nak ckp pe.. tapi dalam ati aku..insyaAllah.. kalu Allah kate, kun fa ya kun sampaile jodoh kite..;)


Semalam- Ahad, 05/11/2006
mmm arineh bangon lewat sket... biasela.. semalam penat bejalan... tp 1 umah je gi jalan raye.. hampeh lansong...hehehehhe... pastu pagi tuh, mak cakap die nak watle masak2 sket... lagipon ade orang nak dtg umah. sonye, pagi pas mak gi paso aku ngan adek aku tolong siang kulet ayam... (kulet ayam tak leh makan weh..bahye tuk kesehatan.. tp ayam goreng KFC takpe!..hahahahhah... sebab tuh aku suke..;)..)

Pastu dah siap sume keje... pas zoho, aku pon ah telentang depan tv.. penatle kengkonon.. sedo2 kol 4 lebeh..telajak plak.. tapela..sesekali... pastu tgkle henset... haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?... ape?...ilang??.... huhuhuhuhuhu.... siannye die... wallet ilang...henset ilang.... sian sangat... die mengadu naseb... tapi tak leh wat ape2... cume yang leh bantu bagi no hotline customer service tuk maxis, rhb n pablik beng. eeeeeeeeeeeeee.... tetibe rase geram kat pencurik tuh!!... eeeeeeeeeeee... tapi die kate, tape... tade rezki la tuh... haih... baeknye!.. kalu aku?... tapi nape aku sedeh sgt??... huhuuhuhuhu.... sebab die tak leh nak miskol aku, tak leh msg2 aku.. huhuuhuhuhuh... memang jahatle orang tuh!!...

malam semalam memang sunyi la sket... yela..biase ade org msg2..ade orang kol2... geramnye kat pencurik tuh!!!... engatkan die tak msg aleh2, die msg agsk.. hehehehhe... terubat gask ah!.. gune henset akak ropenye!... mekaseh kak niah!ehhehehehe...

Malam tuh orang datang umah aku sampai kol 12..

Arineh- Isnen, 06/11/2006
huhuhuuhuhuh... Pepagi lagi dah dapat brite sedeh... det dalam pablik beng dah ilang.. ye... dah ilang!... geram nye!...eeeeeeeeeeeeeeeee...sapela punye angkare neh!...memang tau!..aku tanye die camne, die kate die ok... tapi aku tau, die tak ok... tapi die tabah.. die tenang... tak macam aku... rituh ilang leptop pon separoh gile aku... huhuhuuhuhuh.... baek lansong die!... die cakap tuh ujian Allah, die nak uji kite cekal ke tak hadapi dugaan-Nya..

Neh dah le ic ilang, lesen ilang...det tak yah ckap la..memang ilang... haih... sian lansong!.. tape, die tenang kan?..die sabakan?... die redha kan?... tapela... tade rezki kate aku, die pon cakap camtu gask... tapi sedehla... nape orang buat die camtu!... huhuuhuhuh... pasni org kene pose la dari msg die mlm2... tade dah miskol pepagi... eeeeeeeeeeeeeeee... jahat tau orang tuh!...

sebab orang JAHAT tuh die kene amek hafdei rineh...
sebab orang JAHAT tuh die jadi tak bes rineh...
sebab orang JAHAT tuh aku tak leh miskol2 die dah...
sebab orang JAHAT tuh aku tak leh msg2 dah....

eeeeeeeeeeeeee... kejam kan orang tuh... die tatau ke tuh sala satu sikap yang Allah benci... yang Allah tak suke... yang Allah khianati... die tatau ke bedose amek barang orang tanpa kebenaran... eeeeeeeeeeeeee... memang tau orang tuh!... tape... buatle.. nanti Allah bagi balasan... uhuhuhuhuhuhuh...

~ die kat sane.... tabah k?..;)

7 comments:

Anonymous said...

wahhhh sian lansong awi.. sabar ek awi.. *aku xtau nak ckp apa.. take care..

Anonymous said...

kenapa aku diuji
KENAPA AKU DIUJI?
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta." -Surah Al-Ankabut ayat 2-3

KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN?
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." -Surah Al-Baqarah ayat 216

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." -Surah Al-Baqarah ayat 286

RASA FRUST?
"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yg beriman." - Surah Al-Imran ayat 139

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?
"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan
kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)." -Surah Al-Imran ayat 200

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk" -Surah Al-Baqarah ayat 45

APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI?
"Sesungguhnya Allah telah membeli dr org2 mu'min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga utk mereka... ..
-Surah At-Taubah ayat 111

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal." -Surah At-Taubah ayat 129

AKU DAH TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!
"... ..dan jgnlah kamu berputus asa drp rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yg kafir."
-Surah Yusuf ayat 12


*aku copy pes aja, sori buat entri kat sini.. tabahlah oke.. percayala, apabila tertutup suatu pintu, byk lagi lain2 pintu yg di buka untuk kita..insyaAllah..

DarkWan said...

Mm .. 1st time of the time aku rasa aku komen sopan kat blog jeg.

Tapi apa yang lebih kurang ayatnya Nas dah cakap dah. Aku memang pegang ayat ni.

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." -Surah Al-Baqarah ayat 286

Nama pun kehidupan. Ada asam ada garam. Masa masin, ada masam.

p/s: Sebelum raya, duitku dilarikan penipu. Byk tak byk - dalam RM1K jumlahnya :)

Anonymous said...

sepatutnya dilaksanakan hukum hudud (hukum Allah) biar menjadi pengajaran kpd bakal-bakal pencuri semua!

setakat duit, itu boleh cari..
setakat hp, itu boleh tukar
tapi mmg paling bosan bila kena buat IC la..kad kredit dan kad ATM dan paling menyampah nak kena cari nombor contact dan bussines card org!

apatah lagi kalau gambar serta surat cinta dari tunang turut hilang > mata sila tumpu kpd jasen

Anonymous said...

hmmm..
bende tu.. walau cemane terok pon jadi.. bende tu memang yang TERBAEK ditentukan Dia...

bukan sume org diuji bende ceni..
betol... ckp memang senang..
sbb bukan jd kat diri sendiri..
tpnye... insyaallah lepas ni mesti dpt yg lebih bes lagi..

brgkali.. ensep... duit.. ngn segala rate bende laen tu mmg bkn hak kite... sbb tu ditarek sekejap.. lagipon xde bende yg kekal kan...

manusia yg idop cargas ni pon boley ditarek nyawa kurang dlm 1 saat... apetah lagi bende2 bukan idop tu... sume yg jd ade hikmahnye...

lagi banyak ujian hebat2..
lagi tabah..
lagi kuat..
lagi tebal iman..
lagi lebat kemahuan..
lagi redha ngn ketentuan Allah..

org paleng kuat.. adela org yg boley tesengih mcm kerang busuk bile ditimpa kesusahan..

ehehe..
awii... berusahalah!
lepas ni munken ko dpt ensep lagi canggeh ke.. wallet lagi mahal ke.. duit muit yg belipat gande ke.. sape tau kan.. wallahualam..

keje Dia kite tatau..
nampak mcm burok utk kite..
tapi hanya Dia yg tawu menilai..
mane intan belian bagai..

fuh..
mcm biase..
aku jarang dpt 'kaba berite' ko wi sejak korang da beduwe..
jarang jumpe..
jdnye.. aku ngn dani mampu doakan je yg tebaek utk ko..
semoge ko tabah slalu..
ko memang dr dulu tabah..

menten cool oke kaksuri..
go go the rock

Anonymous said...

2Ecah: Tengs..ko pon amek iktibar oke..janngan letak jasen merate-rate..hee

2Jasen:
Tengs for ur remind..
Ayat paleng aku suke & aku pegang...

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." -Surah Al-Baqarah ayat 286

Bes la bace side entry ko neh jasen...walhal da pena bace tapi x hayati..krekekek!

2Dakwan:
Banyak na pesamaan idop kite neh..aih adeka kite beradek kembar x seiras? Cube cek kat peha ko ade bekas kene seterike tak?

2Bred:
Ha ah btol la tuh..
Aku smpai arini baru setel IC..lesen lom replace...ATM's lom replace..simkad lom leh buat baru..sbb aku prepaid lom rejister..pahtu die suh ingt kelime2 active5..ngengade btol..maxis kl kate nak 3 je..mampos nak ingt..4 je ingt..1 kantoi..pahtunye die nak salinan ripot polis kalo x ingt..da bat smlm..karang2la aku pegi balek maxis centre bongok tuh....

tp tang nak cari no contacts balek tuh aku tensen.. 550 contacts aku ilang huhu...

2Jai:
Yela..mebi la..rasenye kot..ntahla..agak nye camtu la..
Tape aku maseh dpt kawal kesabaran..sme pon hak DIA..mebi ade hak orang aku tepakai ke tetak bayar (utang MARA opps!) ke apeke..
Terime je dengan penoh insaf dan tawakkal..
Idop kene teroskan..tanggongjawab x buley diabaikan..keje besepah kene siapkan..kengkawan kene hiburkan..
Aku mentak maaf eh jai kekalo tasempat sekeh2 pale berbekhen ko cam dulu..ko dani pon bizi..aku pon jarang turon sane..tp mane aci..korg betige(campo ida) aku sorg..sah2la aku kalah..ces..

2Zeqkusayam:
Arap besaba eh..terime ape yang tejadi sebagai dugaan..duet bley dicari tp org tabley diganti..ilapyudeverimac..

Anonymous said...

to sume pengkomen diatas:
hehehehehe...nak tegelak pon ade, insap pon ade...mekaseh tuk pengkomen setie... ailefyuol la!...

tuk maidie awi...
duet bley dicari tp org tabley diganti..;)..hehehehhehe...