Thursday, January 19, 2006

mengajo ke mengeja??..

Semalam masok ari ke2 aku mengajo?hah, z jadik cikgu? ye ke ye? haah.. z jadik cikgu tuisyen.. ehehheheh... die tuko keje ke? dop ah.. tuh pat taim je.. ok ke ok? hehehehhehe.. ok je kalu nak carik duet.. aku stat ngajo minggu lepas lagi.. sabjek math budak tingkatan 5.. huhuhuhu.. haru² bebudak tuh.. bukan pe.. banyak tul soklan ditanye.. kalu pasai math, takpe gask.. nih tanye pasai bende laen.. pasai dri aku.. minggu lepas tanye, "cikgu, cikgu umo bape ek?", "cikgu dah kawen ke?", "cikgu ade pakwe ke?".. krkrkrkrkrk.. sabo jela.. semalam lak derang tanye lagik.. "cikgu, cikgu bile nak kawen?".. yang rajen tanye bukan ramai pon.. sorang budak je.. name die Firdaus.. name sedap dah.. tapi pangai.. yaAllah.. sket², cikgu.. sket² cikgu.. huhuhuhu.. kalu tak layan, die kaco budak laen... pangai tak serope dak tingkatan 5.. tapi okle.. aku anggap cam adek2 aku.. nak marah, tak boleh sebab aku tak suke memarah nih.. cume aku tego camtu² jela.. lagipon, bebudak tuh sume kurang lebeh je dari umo aku.. ade gask yang tesasol semalam.. panggel kakak.. aku layankan aje.. janji derang hormat aku..
Sebenonye, jadik cikgu nih tade la baru sangat bagik aku.. dulu aku penah jadik cikgu sandaran.. dalam duwe tige bulan lak tuh.. lumayan gask gaji cikgu nih.. pastu dapat elaun lak tuh, tadela penat mane pon.. sekarang pon gaji cikgu siswazah tros naek rm2500.. lom campo elaun sume tuh lagik..krkrrkkrrk... Pastu, aku penah gask jadik cikgu tuisyen kat nilai ngan kg melayu subang.. pastu penah jadik ustazah jap.. dalam duwe tige ari.. hehehehe.. (mase tuh mude lagi umo aku.. ajo cucu jiran seblah... sebab die penah dengo aku ngaji...krrkrkrk..). Dulu mase aku jadik cikgu sandaran, aku ngajo kat sek men subang.. sabjek sains.. fom4+fom5. peh.. mencaba jugask memule jadik cikgu nih.. waktu tuh gask umo aku baru nek 21.. budak² tuh mude 4,5 tahun dari aku.. aku engat lagi mase aku ngajo tuh, disebabkan aku kurang ketinggian, derang leh nak bagik krusi kat aku mase aku tulih kat depan.. huhuhuhu.. sabo².. pastu lak mase ari guru, aku siap dapat hadiah paleng banyak tuh dari cekgu laen yang dah lame ngajo.. hehehehhehe... bes².. ade je lagik hadiah derang sume.. Pastu mase aku ngajo tuisyen kat nilai, aku ngajo budak2 dajah 6.. ajo BM tuh!.. hehehehehh.. (dahle mase UPSR yg B tuh ialah bahse melayu-objektif, die suh lak ajo BM..hahahhahah... ).. mase las aku kat ctu pon, bebudak dajah 6 tuh siap bg hadiah lagi.. teharu lak.. derang kate, mak ayah derang suh bagik... sebagai upah budak dajah 6 tuh, aku bagik hadiah kalu sesape dapat markah ejaan paleng tinggi...
Aku memang tak minat jadik cekgu nih.. sebab tuh keje aku bukan cekgu.. tahle.. tapi mase aku dalam proses mencarik keje, mak, opah aku sume nak suh aku jadik cikgu..krkrkrkr.. mak kate, kalu jadik cikgu senang.. dah kawen nanti, suami&anak² terurus.. ye ke ye?.. pastu die kate, banyak elaun.. tapi bagi aku.. kalu aku jadik cikgu pon semate² sebab tak dapat keje laen, tak patot gask.. nanti aku ngajo bukan sebab tanggongjawab.. aku jadik cikgu tuisyen sekarang memang aku nak carik duet.. tapi bukan duet semate².. tolong ringankan beban abah.. setakat leh bantu die pon, dah alhamdulillah.. lagipon aku ngajo nih seminggu sekali je.. pastu 1 jam setengah je.. okle dari aku balek umah, tgk tv dan tido.. lagipon kalu aku ngajo orang, memang suke kalu orang tuh dapat ape yang aku sampaikan.. kalu tak paham, selagi tuh aku terangkan.. kalu ngan adek².. derang kate aku garang.. tapi bagi aku, aku tegas seh ngan adek² aku.. kalu tak derang memaen...
So sesape yang nak soh aku ngajo, bolehle.. krkrkkrkrrkr...

14 comments:

Anonymous said...

cikgu zek.. cikgu zek.. hehe.. saya nak tanya neh.. hehe.. hmm.. xpelaa xtau nak tanya apa sebenarnyer.. hehe

Anonymous said...

ep..bukan cekgu zek dah.. ade name len.. hehheheh..

Anonymous said...

kalo bukan cekgu zeq mesti cekgu zaiton nih..krekekek

Anonymous said...

CEKGU SUUUU..
ahkahakas..
ticer..ken yu tic mi inglish plis..
ai em veri stupid in inglish..
mai dedi sey det if yu ken tic mi, hi wil giv yu adiah..ai dono hau ti sebot adiah in inglish..koz ai em buges..ticer plis oke..plis tic mi..dets ol fo nau..tengkiyu ticer..ailavyu..

regards,
yo stupid studen

Anonymous said...

²awi:zaiton?sukesuki je ek ko awi bg name aku camtu. cess...

²famia:su ke su??..hahahahahha...
susah gile nak bace ayat kamu neh.. sabo jela... bape lame ek nak amek mase tuk wat ayat bi dimelayukan nih??..

Anonymous said...

hehehehe... cikgu su ek... cikgu suuusuuu hehehe

Anonymous said...

ehehe..
halahai ticer..
yu kant rid mai hinglish?
wai iz det?

krkkkr..bape lame nak konvet?
selaju mentules dlm ayat mlayu..
ahkahaks..sonang ajo..
kite baku kan BI..
baru la bunyik menjadik bahse tamel..berusahalah..

go ticer go..
yu ken du it..

Anonymous said...

ish.aku salah masuk blog ke ni. ni bukan entri lepas geram. ni mesti bukan jeg. jeg dah menjadi orang lain ke ?

ke jeg dah berubah sekarang. bukan jeg yg penah kukenali dulu .. ??

mane jeg ? pulangkan jeg kami ! pulangkan laa .. !!!

ahakhakhakhakhak.

Anonymous said...

hahak.. bongok langsong dakwan.. hahak..

perhatikan line ayat LAST die.. huhu.. apelagiii.. jom hantar adek2 kite blaja dengan Cekgu Su..
Cekgu Su..
isk.. macam tajuk lagu la pulak yeh.. boleh buat sajak nih..

Cekgu Su,
Engkaulah dian yang menerangi hidupku,
Membimbing anak bangsa tanpa mengenal erti letih dan jemu,
Besar jasamu mendidik anak bangsa
Dengan penuh kesabaran dan..
Berbekal kan ilmu yang penuh di DADA,
Kau berikan kami segala..
Bekalan untuk menghadapi masa depan
Yang penuh dengan pancaroba dan cabaran..
Terima Kasih Cekgu Su..
Kami Sayang Cekgu Su..

*Echeh

darkios said...

kat mana register ni? open lg ke?


*masuk sekolah org tua2

Anonymous said...

cess, famia.. spekeng x hengat! bikin kaget..

sokong dakwan.. jeg mane ah? aku penah tau dulu ade cek sue.. tapi tataula same ke fgn cekgu su nih.. aaarrrrggghhh! kembalilah jeg.. belanjela daku mkn prosperity burger!! oops.. *malu*

err, rejistresen upen ke? (samel beratur blkg iso..)

Anonymous said...

dani;
"Kami Sayang Cekgu Su.."

Kami pun sayang gak. Hakhakhak.

Ep kerk. Ko kate ko rizep tempat utk aku kan *cecepat potong line masuk dpn kerk*

Anonymous said...

x leteh ke cekgu zaiton? jgn silap ngajo .net dahla

Anonymous said...

susah ke tak jadi cikgu?
susah kot! lagi2 kalu mengadap muka murid nakal yang kaya!

"cikgu sentuh je saya, saya saman pihak sekolah, kementerian pendidikan dan kerajaan malaysia"

patut la cikgu ckp "derang pandai ke tak..yg penting gaji aku masuk tetiap bulan!"

beza kan antara PENDIDIK dan PENGAJAR