Friday, September 09, 2005

....Sambungan...

EPISOD 4..
Episod ke 4.. mmmmm... ape nak tuleh benonye ek?aku pon ilang idea gask neh.tapi disebabkan membe² nak gask aku tuleh ape cite selanjotnye..tepakse la aku meneroskan kudrat ini..eceh... hehheheh.. mekaseh la diatas sokongan anda sume... Go-go chaiyuk, zek... zek ke jek?..huhuhuhuh...

Hubungan aku ngan si A maken ari maken bertambah intim.. heheheheh.. bak kate pepatah pe tah,kalu ade die,ade la aku..eceh.. Gi laibri sesame..joging sesame..huhuhuh..pendek kate sumela sesame.. pepadaila kiteorang jage batasan tuh.. Memule budak² society aku tatau ape hubungan aku ngan si A neh..lelame paham kot... eceh.. Mase kem motivasi kat kemeren, lagi bertambah² le kemesraan kiteorang..eceh... tapi aku tak le plak asik besame ngan die kos takmo le aku atau die rase terkongkong.. lelame aku rase aku dah maken suke kat die.. pendek kate kalo ade mamat lalu depan aku,takkan aku paleng le..(Kecuali yang hensem je aku paleng balek..eceh)..hehehehehe.. Mak ayah aku tak perasan pon aku dah maken bertambah² hepi sekrang.. hehehehhe... Penah skali tuh, aku ajak die datang umah.. die kate,insyaAllah kalo panjang umo,sampaile die.. aku ajak² neh,mak abah bagik ke? tapenah² lagi kawan aku yang berkopiah datang umah aku..Aduih, ape aku nak cakap ngan derang neh..

Las², aku pon bukakle cite pasai mamat neh kat mak ngan abah aku.. Tapi aku tade la cite lelebeh ngan mak abah aku pasai hubungan kiteorang.. Nak mampos..huhuhuhuhu.. Pepandaile aku simpan.. Tapi mungken gask kot adek² aku perasan.. bia ah,derang pon dah besa gask mase tuh.. Pas cite tuh kat derang pasai si A neh, mak pon suh ajak mamat neh datang umah aku..die kate leh kenal².. mane tau leh kem ape² ke mase balek ngeri die.. lagipon kiteorang tade femili duk negri die.. tapi abah kate ade..huuhuhuu..tatau la..

Sonyeh datangle mamat neh ke umah aku..Kalu tak clap,mase tuh aku duk kat subang..kat Kg Melayu Subang.. mase die datang tuh kebetulan semester break..pastuh die keje pat taim kot..hah,rasenye gitu kot... bia ah.. mase datang tuh.. die naek kete kawan die.. Aku tunggu kat bas stop..tau gask die datang umah aku.. Mase die datang umah aku tuh, die kekok sket kot.. Ye ah..die bukannye kenai mak ayah aku pon..tetibe mak ayah aku jempot datang umah..huhuhuhu.. Makle rajin layan die.. abah pon tak kurang gask..cam penjenayah kene tanye ngan polis je...huhuuhuhu.. Nasebla sape dapat anak pak Zainal neh... pas dah makan sume, die pon balekla... aku tanye die camne mak abah aku..Die kate ok.. adek² ku pon ok.. Peramah..kirenye femili aku neh ceria ah.. huhuhuhuhu.. Pastuh aku cakap ah ngan die yang femili aku mungken tak macam femili die.mak aku ayah aku, bukan lulusan U pon..tapi alhamdulillah berjaye.. tapi die kate tak kesah.. Die suke denga mak aku bercerite,pastuh die kate klaka..ade ke die kate mak aku cam clown.. hehehehhe.. mak,mak.. Mak tetap bes!!Abah pon bes gask!..

Pas skali, due kali pastuh tah brape banyak kali gaskle mamat neh datang umah aku. kalo tak dijempot pon die datang gask..memang langsong tak malu.. huhuhuhu.. Ye ah, kalu datang umah aku ,die leh makan..Lagipon mak aku memang suke bagik orang makan.. nak harapkan aku masak, harapanle..bukan tatau masak..tapi manusia yang ade sifat MALAS. Penah kali ke bape tah die datang umah aku, tetibe ayah aku bersuare.. huhuhuhu.. die kate, "Pacik sebenanye tak brape sangat ngan orang negri kamu...Ye ah, dah banyak tejadik kat femili pacik.."..Mamat tuh angguk je samel² tuh aku rase cam besalah gask..ye ah,aku tatau lak abah aku nak cakap nak cakap camtu.. (dalam ati) Alamak, ayah aku neh.. nape cakap lagu neh.. huhuhuhu,kesian die.. samel² tuh aku duk lambai² tangan kat abah aku supaye jangan cakap camtuh..dalam duk lambai² tuh, tetibe mak aku lak sampok.."Kamu jgn salah A..macik ngan pacik kamu neh bukan tak suke orang sane..mungken sebilangan je kot..tapi tahle A.. Kuarge kami dah banyak tekene..tapi kalo ade jodoh ngan sane,macik ngan pacik trime je..janji derang ok.. "...Huh,lege gask ah aku denga mak aku cakap lagu tuh.. Pastuh mak aku sambong balek cakap.."Jangan pasni kamu tanak datang umah macik dah..."...samel² tuh aku duk jeling kat si A..Nampak cam cool..tapi tatau le dalam ati die... Pas balek dari umah aku tuh, aku pelan² le tanye kat die same ade die terase ke ape yang mak abah aku cakap... Die kate, memule ade la kot.. tapi pastuh ok kot..tapi tataule kendian ari.. pastuh, aku pon cakaple..janganle terasela ape yang derang cakap.tuh luahan ati derang je.. kalu derang dah trime awak,insyaAllah derang leh trime orang sane gask... "InsyaAllah....",katenye.. Neh baru kuarge aku..camne ngan kuarge die??... huhuhuhuhu...

"So far so good!" tuh ah kate² yang aku cakap kat mereke kalu ade yang tanye pasai aku ngan si A.. huhuhuhu... neh baru bape bulan.. eceh... tahle, tapi buat mase tuh Alhamdulillah.. aku sentiase gask ah berdoa agar hubungan kami berpanjangan.. insyaAllah, amin.. Sebenanye, susah gask nak 'kawan' dengan orang camni dalam erti kate laen, orang tuh baekla neh..yeh ah, bile die yang berkopiah neh, kawan dengan aku yang tak pakai kopiah neh..(memang ah aku tak pakai kopiah..)maksud aku neh tak pakai tudung laboh ke,mmm.. tak pakai jubah ke..sume orang yang memandang akan pandang laen macam..bukan setakat orang laen yang memandang..kekadang aku pon rase laen macam gask.. yeah,aku bukan ape..aku takot die yang kene pandang serong ngan orang² laen.. yelah,due perwatakan yang berbeze..huhuhuhuh... pena skali tuh, kiteorg gi joging.. die pakai kep..huhuhuhu.. neh ah fes taim aku nampak die tak pakai kopiah.then aku tanye la,"dah lame ke pakai kopiah?".. die sengeh je.. die kate,"nak kate lame,tak jugask..kos saye stat kopiah bile mule² stat blajo dulu..mase metrik lagikle..lagipon mase tuh saye budak PMI(Persatuan Mahasiswa Islam)..".Mak oi,terkejut gask aku...pastuh aku cakap le.."Saye bukan pe.. saye takot awak neh kene pandang serong..ye ah..awak kan pakai kopiah..tapi saye tadela suh awak tanggalkan kopiah awak tuh.. cume awak pepaham sendirik jela..."..dalam ati aku,aku tataule die neh paham ke idak yang aku cakap tuh..huuhhuhuuh.. die cume angguk and then "Ye,saye paham..saye engat pas saye abeh blajo,saye nak kembali yang asal.. rasenye kopiah neh pon mungken tade..".Hah?.."Tapi, awak tanggal kopiah tuh bukan sebab saye kan?kan?...".Pastuh die kate,"tak, tak...bukan sebab awak..saye yang dah rancang dulu. kalu saye bukak sekarang, mungken orang engat sebab saye bukak kopiah neh sebab awak, so bia ah saye abeh blaja dulu baru saye bukak,k?.." Sejak dari tuh, aku tade sentuh pasai kopiah die lagi..aku pon dah tak rase malu dah bile jalan ngan die.. Tapi ye ah, mulot orang kite tak leh tutop bukan?.. Macam² gask ah aku denga bile ber'kawan' ngan si A neh.. Penah skali tuh membe aku sendirik cakap, depan² aku.."Camne la abg A neh minat ngan ko?Beze sungguh pangai ko ngan die.."...Sedeh seh bile ade orang cakap camni.. Ye ah, aku kenai diri aku camne..pendek kate, mungken tak layak pon kot tuk die.. Die baek.. pastuh bijak gask ah..pastuh kulit die pon cerah sket dari aku... huhuhuhu... Pendek kate, memang tak padanle kot... Tapi takkan aku nak ubah care idop aku, pangai aku pastuh pakaian aku pendek kate, sume² la sebab mamat neh.. Lagipon mase aku cakap aku dah trime si A dalam idop aku neh,aku nak die trime segale²nye pasai aku.. Kalu die nak tego pon, pepandaile. Tanak ah drastik ngat and buat aku takmo dah kawan ngan die... huhuhuhuu... sonyeh, aku pon ngadu ah ngan die ape yang aku rase.. ape yang buat aku rase rendah diri.. pastuh die pesan ngan aku,"Denga je ape orang kate. Mulot orang kite tak leh tutop..Bia ah derang nak kate pe.."..so mungken dah denga ape yang die cakap,aku jadik ok sket.. cewah!...Lelame hubungan kiteorang bertambah² ok.. tade plak gado² ke ape.. pastuh kalu gado pon,sket² je kot..

Sampaile cuti sem 4.. mase tuh aku nak panjat gunung Ledang.. aku bab panjat memanjat neh memang ektip..peh.. bukan bangge,tapi alhamdulillah Allah kurniakan sepasang kaki yang cukop kuat, dan kesehatan yang mengizinkan... sonyeh, waktu neh si A balek kampong, kos kakak die kawen.. seblom gi,sempat gask ah mamat neh pesan ngan aku suh jage diri, tule niler,jangan menggatai la..layan laki memane la,memacam lagile.. pastuh die bertambah² pesanan supaye aku jangan rapat ngan sorang senior kelab aku neh..tahle.. aku pon tak pahamle, same ade die jeles ke ape.. Sonyeh, bergerakle aku ke sane.. tade die pon aku hepi gask.. rasenye bebudak kelap aku tuh sume dah tau pasai hubungan kiteorang.bukan sebab kiteorang bagtau ke ape..mungken derang perasan keakraban aku dan si A.. sonyeh,tak yahle aku kecoh² bagitau derang.. Walaupon tade si A neh,aku tetap hepi gask..bukan sebab die tade aku leh menggatai..tapi sebab aku dah lame tak naek gunung..ye ah, waktu jalan kengkawan laen dengan waktu jalan dengan 'kawan'. Mase aku naek gunung tuh,engat gask aku ngan mamat neh.. Nak kate die bagik mesej ke aku,tak plak sampai mesejnye.. aku pk,mungken die sebok,sonyeh,tade mase nak mesej aku. Die pon ade gask pesan ngan aku,kalu tade ape² tayah mesej die.kos adek² die suke bukak henset die suke ati je.. pas abeh panjat gunung tuh,aku nak le cite ngan mamat neh pasai suke duke aku mase tuh tapi bile aku tipon,die kate die bz.. aku ngan sedeh ati pon letakle tipon..tapi mase tuh aku tadela rase ape²..aku cume pk,die sebok ke ape..tapi aku perasan, suare die laen mase cakap ngan aku.. pas letak tipon tuh,aku rase tak tentu arah..ye ah, mase tuh aku hepi²..aku engat nak cite ke ape..tapi die.. Lantak ah,pk ku..mungken die marah ke ape kos aku tipon die..tapi sebenanye aku dah sedeh dah waktu tuh..huhuhhuuh..

Balek umah,aku banyak gask bepk..bile aku miskol, die jarang miskol aku balek.. pastuh adela satu ari tuh,die tipon aku..citela masalah die.. masalah kuarge die.. sebenanye kakak die kawen ngan orang luar negri si A neh..Die rase mak die cam tak suke..kos mak die pk, kalu pas kawen nanti,mesti kakak die neh jaoh dari die.. Pastuh, mak die ade gak cakap kat si A neh..kalu boleh, bia ah die cari orang negri die gask.. Mase die cakap tuh,aku dah terkedu dah.. ye ah, aku kan orang luar, pastu lak bukan orang negri die..pastuh lak, mak ayah aku pon tak brape suke orang negri die, pastuh lak die neh anak kesayangan mak die..huhhuuhuh... sedeh gile aku waktu tuh..aku tros diam. dari nak cite bende2 hepi, tros aku ilang idea nak cite kat die.. Die tanye aku, nape tipon die..aku jas cakap je nak tanye kaba.. pastuh, die ade cakap yang die tak beritau lagi mak die pasai aku neh.kos die kene jage ati mak die sekarang..lagipon mak die banyak nanges mase kakak die neh kawen..huuhuhuhuh...

Soknye,die tipon aku...huuhuhuh.. waktu neh la yang paleng sedeh skali... Die cakap ngan aku yang die terpakse lepaskan aku.. Aku tanye sebab pe, die kate die kene jage ati mak die..kalu waktu kawen kakak die neh,mak die jadik camni..camne kalu die lak kawen ngan orang luar...Aku?Usah cakap ah..memang sedeh sangat..Aku tak tekate ape²... ati aku?memang sebak ah.. Pas cakap ngan die,aku tros menangeh.. huhuhuhuhu... Aku nangehs tanpa bunyik..uhuhuhuuh.. aku takot mak ke,abah ke, adek ke denga aku nanges.. aku tatau nak cite masalah aku kat sape.. memang sedeh yang amat sangat.. Makan pon sket je..mak aku mungken perasan, tapi die tak tanye pe2.. pastuh aku try ubah diri aku cam slalu, tapi tak leh.. banyak yang aku pk camne la pas aku balek kolej nanti tanpa die..huhuhuhu ye ah,selame neh,die yang banyak bantu aku.. Pastu, aku tryle jalan² cari ketenangan.. tapi hampehs..ade ke tengah² banda tuh aku tipon kawan aku, Ila aku leh nanges.. Mase tuh aku dah tak kesah sape² yang tengok aku nanges,memang tatau malu lansong le mase tuh..aku nanges,nanges dan nanges.. Ila neh puas nasehatkan aku.. Die kate saba la,tule nila..tapi hampehs.. las² aku ngan die henti cakap sebab syiling abeh..huhuhuhu...

Balek umah, engatkan dah lege sket, tapi hampes..las², malam tuh abah panggey masok bilik... Pastu abah tanye aku,"Nape neh?..".. Aku geleng pale.. Abah tanye lagi,"Malu le, awak tuh kakak sepatotnye tunjuk teladan yang baek tuk adek²..tapi kamu?.."..Sedeh gile aku waktu tuh.. Abah tanye lagi, tande tak puas ati..mak diam je waktu tuh..."Nape?Sebab pe lemah sangat neh?Sebab A?".. Aku still diam je, samel tuh air mate dah berduyun² tron.. huhuhuhuhu... Pas desak punye desak, aku pon bagitaule..."A tanak kawan dah.."..Abah tanye lagi,"Sebab A tanak kawan ngan kamu, kamu jadik camne?".. Taim neh aku lagi sedeh.. Pastu abah tanye lagi.."Sebab ape die tanak kawan??" .. Aku pon cite le yang mak die takmo trime orang lua.. samel² air mate tak henti2 ah kua.. pastuh, abah bagik tisu suh lap air mate ngan idong yang kua.. huhuhuhuuh... Pastu, mak lak sampok.. mak kate.."Hah, neh baru baru kawan dah macam neh..mak die tak suke la, tule neh la.. Kalu ade jodoh korang nanti camne?.."...Aku lagi ,lagi, lagi le sebak.. huhuhuuhuh.. Pastuh mak ngan abah cite le satu story kat aku pasai sedare aku yang kawen ngan orang negri si A..tapi derang tadela kate sume orang negri si A neh kureng enak.. cume derang takot pekare yang same tejadi kat aku.. Lagipon aku kan anak pompuan sulong derang..tentu derang nak aku idop bahgie.. Derang pon tak kesah kalu jodoh aku ngan orang sane, cume derang tekilan gask ah mak si A takmo trime orang lua.. aku sedaye upaye la takmo mak ngan abah aku salah anggap pasai mak si A..Aku cakap mak die blom tau lagi pasai aku le, mane tau kalu dah tau,die leh suke ke.. pastuh mak aku lak cakap, kalu dah tau pon die tanak camne?..aku ilang kate²..tros senyap.. Mungken mak nak aku akur dengan suratan, die pon cakap ah yang bebezekan aku dengan si A neh.. “Si A neh baek.. Pastuh lawa lak tuh.. pastuh mak abah die ade kelulusan.. bebeze la kot ngan kamu.. ”… Huhuhuhuhu mak neh lagi buat aku sedeh, saba jela.. Pastuh lepas sume dah rede sket..aku pond ah kurang sket nangeh, abah pon cakaple.."Abah dulu pon becinte gask, mak kamu neh hah, lagi ramai orang nak.. tapi kami tade la sampai camni. menanges 24jam.. sampai tak makan le.. dahle tuh..kalu kamu ade jodoh tuh, adela..kalu tade tuh, orang laen ramai lagi..".Huhuhuhuhu.. sungguh mengharukan waktu abah cakap camni.. Ye ah, aku rase aku bodo ngat aku buat pangai lagu neh.. Nanges depan adek² sume.. huhuhuhuhu.. Selame neh, aku tapenah kene soal camni ngan mak abah.. Siap panggel dalam bilik tuh..huhuuhhuuh... Pas abeh cakap, aku pon mintak maap ngan derang..Aku rase menyesal wat pangai camni. Mase nak kua bilik tuh, ropenye adek² aku denga kot ape aku cakap ngan mak abah aku..cessssssssssss... Hampehs tul mereke neh.. Derang leh sengeh² buat muke seposen.. tapi aku slambe je kua dengan muke toye yang baru pas nanges..

Due ari lepas tuh, aku pon balekle ke kolej. Mase pegi tuh, mak abah aku yang anto... sedeh seh derang tengok aku..terutamenye mak.. Die nanges tengok aku cam tuh..Yela, anak pompuan die yang sulong buat pangai camni. sepatotnye aku jadi contoh untuk 4 lagi orang adek² aku..tapi hampehs.. Pastu, b4 balek sempat lagi abah pesan kat aku.. Stadi elok².. Jage diri...

Aku sengaje je balek 1 ari b4 kolej bukak. kos aku nak setel masalah aku ngan die.. Kalo bole, aku takmo masalah neh ganggu mase aku nak blajo..bia ah ending dengan seabeh baek.. Sonyeh, aku pon jumpela mamat neh.. Mase jumpe tuh, die nampak cam tak bermaye..tataule die perasan ke idak muke aku yang suram neh.. tapi mase jumpe tuh, aku sedaye upaye tahan dari air mate tumpah.. Aku tanye kaba die camne..Die kate ok. Pastu citela hal die.. Aku tak tanye lanjot pon pasai kakak die kawen kos aku tanak die rase tak hepi.. Pas die abeh cite, aku lak luah perasaan aku.. Aku cakap ah dari A-Z. Ape yang belaku kat umah, sume la.. Yang pelek, waktu neh aku tak nangeh lansong.. Mungken sebab aku dah puas nangeh lime ari berturut2 kot.. Lagipon,aku dah azam dalam diri aku takmo nangehs depan die..and aku takmo die tengok aku sedeh sebab die.. Aku perasan die cam sedeh..dari suare die pon aku dapat agak..aku tataule die nanges ke ape.. tapi aku perasan die bape kali kesan mate die.. Seblom balek, sempat gask die cakap kat aku..”Awak tabahkan?..tak macam saye..”..Aku diam je..ye pon idak, geleng pon idak.. Hanye Tuhan yang en A oi.. Pastu, sempat lagi die cakap..”Awak tanak kawan ngan saye lagi ke? kalu nak gi library, ajak ah saye. Lagipon die bukan ade kawan pompuan..Awak je sorang kawan pompuan saye.” Aku gelak je samel mulot aku sesuke ati je cakap..”Kalu awak teman saye, camne orang laen nak tekel saye??...”..A senyap. Mungken die terkezut kot aku cakap camtu.. Seblom naek tuh,aku pandang die buat kali terakhir mungken,aku pon tatau.. Air mate aku mengalir gask due tige titis.. Naek bilek,aku tros bummmmmmm… wuaaaaaaaaaaaaa… Aku benam muke aku dengan bantal.. and nangesla aku tuk tah bape kali…

Mase nanges tuh, sempat gask aku bace mesej.. huhuhuhu.. Aku dapat mesej dari A.. Die sedeh tengok aku camtu.. Die sebenanye tatau nak buat camne lagi,so die amek jalan mudah..katenye.. Pastu dalam mesej tu, die cakap lagi yang die tak bleh lupekan aku.. pastu,die tanye aku lagi.. Bleh ke aku trime die balek, kalu die mintak balek?.. Aku tak balas pon mesejnye…Tak dapat mesej aku, die miskol.. Tahle..aku lansong tak leh pk buat mase neh…

Pagi Isnin tuh, aku kembali sambong blaja..mase neh, kelas tak stat lagi.. Nak pegi klas pon aku malas.. Sonyeh, aku duk je dalam bilik. Pagi tuh pon die still mesej aku, tanye kaba aku.. aku balasle ape yang patot.. Pastuh die cakap nak pinjam leptop aku.. Aku pon bagik ah.. Tapi sebenanye aku takmo jumpe die sebab aku takot aku menanges.. huhuhuhuhu… Las2, aku jumpe gask die sebab nak bagik leptop… Mase bagi tuh, die perasan kot aku cam tak hepi.. tapi die tak tanye pon.. Cume die ade tanye aku. Die tak leh idop camni.. die nak aku ngan die ‘kawan’ cam biase balek.. Aku diam je.. Pastu die tanye aku, leh tak trime die balek??.. arggghhh.. ape mamat neh.. Pas aku dah nangeh berduyun2, baru die nak aku balek.. cesssssssssss…..eeeeeeeeee...


Tuesday, September 06, 2005

...sambungan

EPISOD 3..

.... memule tuh, beragak jugakla nak jumpe si A neh..tapi kebetulan die nak jumpe aku, ape la salahnye kalo aku gi bgtau si A neh pasai si E neh..mane tau,takot lelame kang die pk laen plak.. huhuhuhuhu.. memule tuh, kitorang cite² ah hal remeh temeh memaseng.. dah abeh cite hal memaseng, tetibe aku memule bicare.. eceh...tak sedeh pon..

"Awak, rituh kak Zie ade tanye saye dah ade 'kawan' ke blom kan?sonyeh, saye nak bgtau awak le neh...", aku bersuare..aku nampak mamat tuh cam teruje sket..hehehhe.. tgk rope pon dah tau..tatau ah, die fras ke ape.. tapi yang pasti memang riak muke die nampak dari suke ke kurang suke... "Sebenanye, saye tatau le saye neh ade kawan ke idak..nak kate ade, tade..nak kate tade, ade.. pendek kate,ade la kot...biase,kalu saye cakap ngan orang dah ade empunye ke blom, saye tak ngaku..tapi ngan awak neh,saye tak leh nak cakap tade..kos awak neh baek sangat!",aku bagitau terang²an kat die samel senyum² kat die."Ye ke?..Saye mintak maaf kalu saye kacau awak", tetibe die mintak maap lak."Awak tak salah pon.cume sekrang, kite kawan² je dulu ek?ek?..",aku balas balek ape yang die cakap tuh.. die senyum...tah ah..aku pon tatau le ape yang aku cakap neh betui ke idak, tataule aku cakap tuh nak sama ade nak jage ati die atau aku ataupon si E..ayat las yang tak lekang dari mulut aku ialah "kalu ade jodoh tak kemane k??"..die senyum je.. Petang tuh, aku lege ngat kot kos ape yang aku nak luah pade si A tuh dah tercapai..huhuhuhuh..

Malam tuh, tah camne aku dapat kol dari si A.. die mintak maap skali lagi ngan aku kalu die wat aku serbe salah.. mungken care die nak 'berkawan' ngan aku tuh terlampau awal kot..hahahhahahah.. aku cakap ngan die, tape ah aku tak kesah pon.. dan sepeti biase, las ayatku aku cakap ngan die, kalo ade jodoh ade ah.. malam tuh gaks, aku tipon si E.. huhuhuhu.. si E neh slalu gask cakap ngan aku pasai die tolong pompuan nih le, pompuan tuh le.. aku cemburu?tahle..rasenye, rituh tak rase mende pon.. pastuh die cakap, hubungan yang jaoh neh,buat die ilang arah tuju.. die kate,die kembali isap rokok.. pastuh dengan masalah femili die lagi, pastuh kawan² die lagi, sonyeh mungken rokok adalah penyetel masalahnye..aku pon tatau..so, pas cakap ngan die tuh, aku sedeh sangat.. aku pon tatau nape..takkan si E brubah sebab aku??..ye ke ye?tapi memang ye kot.. aku rase cam aku jahat sangat.. tapi si E tak perasan kot.. aduih.. nape neh, nape sensitip sangat neh..huhuhuhu... aku dah suke kat budak tuh(si A) ke?..aaaaaaaaaa... tidak.. dan malam tuh gask, aku tiponle mak aku.dalam dok borak² tuh,aku cite la sket pasai si A tuh..huhuhuhu..

...."mak, kak yong dapat kawan baru.."

...."banyak ko punye kawan..neh nak blajo ke nak menggatai??mane ko kenal?",mak bersuare.......

"Ala mak neh..bukan ade ape² pon..kak yong kawan jela mak ngan die.. hah lagi 1, die orang 'sane'.. mak jangan cakap kat abah tau..kak yong kenai sebab die budak persatuan kak yong gask.."

Mak ngan aku tak larang kalu aku nak kawan ngan budak lelaki..kekadang, kalo orang laki tipon umah & mak aku yang angkat, nak cakap ngan aku ke, ngan adek² pompuan aku ke, mesti die yang cakap dulu.. bukan cakap pepon, saje mengusik.. abah aku?mmmmm..die ok gask,cume kene tau batas berkawan.. lagi satu, mak abah aku neh kurang beminat aku kalu aku bekawan ngan orang senegri A. bukan tak boleh kawan, tapi mungken die takmo aku rapat ngat ngan orang negri si
A tuh.. Tambah² ayah aku tuh.. tahle..huhuhuhu..

Seari, kendian seminggu, kendian due minggu, kendian sebulan.. sonyeh, lelame hubungan aku ngan si A neh bertambah akrab.. mmmmmm.. die la yang ajar aku gi library.. camne nak pinjam buku, duk stadi kat library kalu boring stadi kat bilik..die lah teman aku gi joging pagi² kat bukit ekspo..banyak gask ah die aja aku... bile dah rapat.. aku lupe sekejap kat si E... tahle.. Bukan sebab si A neh lebeh sket dari si E.. tapi tahle..

Malam 30hb, aku tak sambot gi memane pon.. balek pon idak.. malas.. sonyeh,malam tuh die tipon..die kate,sok jgn gi memane.. aku tanye nape,diei tak cakap,cume die cakap kol 8 pagi die nak dtg kolej aku...ape?8pagi? cessssssssss, mamat neh saje je nak ganggu aku tido.lagipon aku pena bgtau die,kalu aku tade pe² nak buat,aku suke duk dalam bilik..tak pon rayap² gi bilik membe²..aku nak lambat seminit pon die tak bagik..hampehs tul! Sebab tuhle setiap kali 31hb/ogos..aku mesti terengat ape yang berlaku pade aku mase 31/08/01..huhuuhhu.. tak sangke lak tarekh tuh dah tinggal memori sekarang.. bukan pe, mase 31/8 neh la si A neh mengapproach aku.. wakakakkaka.. kalu orang tanye,bes ke bes?..mungken hanye orang yang paham je yang tau kot camne rasenye.. tapi tuh sume dah tinggal kenangan.. mungken aku akan bercrite ngan anak cucu aku atau tak, tataule... yang pasti memori indah mase blaja, tetap ku kenang...

8pagi, 31/08/2005.. Sonyeh,tibe la pagi tuh..pepagi lagik die dah kejot aku solat suboh.. pas dah kejot, die anto mesej suh aku jangan tido balek. lagipon dah memang kewajipan aku, kalo pas solat suboh, aku mesti tido..tak lame, sekejap pon jadik. tapi lantak ah, ngantok seh.. pastuh dalam kol 7.30 tuh die bg mesej die kate, die dtg dalam kol 7.50..hah?pas dapat mesej tuh, kelam kabot gask ah aku gi bilek air..hampehs mamat neh!..tergesa² gask ah....naseb baek roomate aku tido lagi. so, tepat kol 8 die sampai kolej aku.. aku lambat sket..heheheheh.. rasenyeh dalam kol 8.10 kot aku tron bawah.. hehehehhe, bile dah tron, aku buat muke slambe.."sori ek,lambat..."

Biasela ayat yang akan die cakap,"takpe..".. Die prasan aku cam mamai² je.. pastuh die mintak maap,kos ganggu aku taim² camne.. aku geleng jelar,tande tape.. tapi dalam ati, hampehs ah... die ajak aku gi bawah satu tempat yang redop sket kos aku prasan matari dah tinggi.. aku pon ekot jelar.. mase jumpe kali neh, aku perasan die cam laen sket..tahle.. tapi aku dapat agak, cam ade tak kene je ngan die.. tapi tapela.. mane taknyeh, biase nye aku yang cakap banyak..die cakap sket je.. hehehehehe.. tapi kali neh, die lak yang lebeh dari ngan aku. pastuh die bersuare.. lupe lak, seblom besuare tuh die siap warning kat aku, mase die tengah cakap, aku tak leh sampok.. huhuhuhu.. sonyeh, die bagik aku can cakap dulu ape nak cakap. pas aku tade bende nak cakap (lagipon mase tuh aku mamai lagi),die pon amekle pluang tuh tuk bercakap...

"Saye tataule pandangan awak pe kat saye& sampai mane hubungan awak dengan si E tuh.. saye ade cite pasai awak ngan roomate saye, pastuh die ade cakap ngan saye.. kalu hubungan awak dengan si E tuh kukuh, saye dianggap sebagai perosak.. tapi kalo hubungan awak dengan si E tuh dah retak, saye dianggap penyelamat... Bile saye pk² balek, kalu buleh saye takmo yang no1 tuh..saye nak yang no2.. pastuh kalu boleh, saye nak jadik teman idop awak and jage awak seumo idop saye"...waaaaaaaaaaa... syahdu lak pepagi 31/8 neh..huhuhuhuhu... terase nak nangeh pon ade.. bukan pe, aku tak sangke orang yang die neh bleh suke kat aku yang gile² neh... huhuhuuh....

....Aku tanye die, "Nape sampai seumo idop awak?"..

...Die cakap andai kate die mati dulu, sape nak jage aku.. hahahhahaha.. aku suke ke suke?..tahle.. tapi die memang mengharukan.. dalam pkranku pk,die neh ke bakal suami aku kelak...huhuhu... betui ke die neh jodoh aku?..betui ke ape yang aku nak tuh dah ade depan mate? betui ke?betui ke?... tapi yang aku tau taim tuh, aku memang tak leh pk.. suke tuh mungken ade kot.. cume yang aku leh cakap..

....."Time kaseh ah kos sudik cakap gitu kat saye.. Awak, saye kawan betui² tau.. kalu boleh saye takmo memaen..sonyeh, mungken ape yang saye nak sume tuh ade pade diri awak kot. Ye ah, awak nampak baek kot ngan kopiah awak tuh.. (samel tuh die geleng pale, tande kurang setuju ngan aku nye pendapat). mmmm, pastuh pendek kate awak baek sket kot dari saye... tapi awk tau jela kan hubungan saye ngan si E.. saye tak leh putuskan camtu je.. dan tak semestinye kalu saye putus ngan die, saye leh trime awak. awak paham kan? mane tau, kalu pasni datangle due tige orang cam awak gask ke, pastuh cakap same cam yang awak cakap tuh,ape saye nak buat?..saye rase awak bagi saye mase dulu k?kalu saye tergerak ati nak cakap ke ape ke, tuh blakang kire..tapi buat mase sekarang kite kawan² je dulu k? kalu ade jodoh tak kemane..."

Si A senyom kat aku... huhuuhuhu... mungken die paham kot.. tapi bahgie ke aku waktu tuh?si E camne? huhuhuhu.. lagi satu masalah datang... ape aku nak bgtau kat die?mmmm, satu ari tuh buat aku tak tenang.. tapi yang aku tau, mungken ade orang mungken sedeh or mungken sedang hepi...tahle.. dari ari ke seari, hubungan aku bertambah intim...mmmm, perasaan aku kat die?huhuhuhu.. suke kot..hahahahhaha (tau dek mak,mati aku!)...tapi aku still tak bgtau die pasai keputusan aku..nanti ah dulu..takot lak sok luse aku jumpe orang,aku brubah ati lak..uhhuuhuhu... si E?penin aku pikio pasai hubungan kiteorang yang tenggelam timbol neh.. huhuhuhuhu.. aku betui² buntu mase tuh.dahle exam sem 3 dah dekat..aku lak sebok ber'kawan²'.. las²,aku dah tak tahan sangat,aku cite problemo aku kat roomate aku..die neh pakar sket kot..eceh.. kebetulan,die neh orang senegri ngan si A neh..sonyeh, boleh kot kalu aku nak cite ape² kat roomate neh....

......Seingat aku, yang roomate aku pesan b4 aku bagi keputusan aku kat si E or si A neh.. ..."Zai, zai kene kene pk abeh²..kalu zai rase itu jodoh zai, zai trime jelar.. tapi kalo Zai jas nak memaen je, baek tak yah la.. lagipon si A neh nampak dah laen macam ngan zai.. Zai pon paham² jela orang cam die kan?(dari segi pesoneliti..)tak pon, buat jela solat istikarah... lagi satu, sebab kak Hanna satu negri ngan die kak Hanna paham kot.. Ye ah, biasenye derang neh nak cari yang senegri ngan derang gask.. tapi kalu aku dah pilihan si A tuh, kak Hanna rase mungken die dah pk abeh² kot." huhuhuhu...

Betui gask kot kate² roomate aku tuh..huhuhuhu.. malam tuh, aku tak dapat tido.. banyak yang aku pikio..pasai E,pasai A, pasai mase depan aku.. Aku berangan, kalu aku dengan si E, aku macam²
neh..Kalu aku ngan si A..aku lak camni,camni... mmmmmmm, langsong tak dapat tido.. aku rase,mungken aku dah dapat jawapannye..tapi aku takmo tergese²..aku rase,kali neh aku nekad,nak 'kawan' sorang je..and aku harap die tuh le dibekalkan oleh Allah untuk aku...insyaAllah...

So, malam lepas tuh aku pon tiponle si E.. aku takmole die rase ape² ke and kalu bleh, aku nak bincang care baek pasai hubungan aku ngan die.. pas cite masalah maseng², aku pon cakaple ape yang aku pelu cakap pade si E.. Aku mintak maaf ngan die.. Banyak jugaskle aku pesan ngan die b4 kiteorang letak pon tuh.. akhirnye, masalah aku pon setel gask... Aku tataule ape yang die pk pasai aku.. tapi aku harap sangat² die bahgie dengan idop die..insyaAllah.. kalu aku tak bahgiekan die, insyaAllah akan ade orang yang bahgiekan die.. So sekarang masalah aku ngan si E dah setel..camne ngan si A?.. maken aku pendam nak cakap keputusan aku, maken takot lak aku rase nak luah kat die.. huhuhuhu... betui ke betui keputusan aku neh..

Sonyeh, ptg tuh seari b4 die nak exam,aku jumpe si A.. waktu tuh,tempat yang aku duduk tuh penoh ngan budak² pakai jubah and tudung laboh.. segan lak aku..dahle die pakai kopiah.. aku je yang pakai t-shirt lengan panjang and suar jeans kat situ.. lantang ah ape derang pk aku ngan budak kopiah neh... Mase jumpe tuh, aku tatau nak cakap ape.. ye ah..mungken sebab budak² tuh ade kat meje seblah kiteorang, jd pebualan aku ngan die jadik terhad.. las² aku pon maenle henset ngan die..hahhahahah.. gile tak?..ade ke gi anta kedit kat budak depan mate..mase tuh kirenye memang tak sayang keditla..eceh... aku pon bagile mesej ape keputusan aku..huhuhuhuu..segan seh... tapenah², aku be'kawan' dengan orang camni... dalam mesej tuh ade la aku cakap yang aku nak die tunai janji die mase yang die cakp 31/8 tuh.. pastuh aku tuleh lagi..aku nak kawan ngan die betui²..takmo maen²..

Pas bace mesej aku tuh, tros die pandang aku and senyom kat aku.. pastu die cakap terime kaseh sebab bagi die pluang.. Sonyeh, ptg tuh balekle kiteorang ngan ati yang berbunge².. eceh.. tambah² nak exam neh..hehehehhe.. tapi b4 balek tuh,ade gask die cakap.." tengs sebab bagik semangat nak amek exam sok..".. hehehhehe..ye ke ye?... Malam tuh, b4 die nak slip..die tipon aku.. die tanye,aku terdesak ke bagik jawapan..aku cakap ngan die tak..pastuh aku cakap lagik yang ak udah pk masak² and aku harap die tak sie² kan idop aku.. sonyeh aku harap,die tunaikanle janji yang die ucap mase 31/8 rituh...


huhuhuhuhuh... memang enak kot mase kite mule nak ber'kawan'² ke ber'kawan'².. Sebenanye dalam perhubungan neh, pasangan jugaskle yang mencoraknye.. Tapi kalu hubungan tanpa restu kuarge pon tak leh gask..kos kuarge maen peranan penting.. tapi si A neh restu ke idak pasai hubungan kiteorang neh??...

Monday, September 05, 2005

EPISOD 2..

Henpon ke henpon?Huhuhuhu.. kalu dulu, henpon teman rapat akule..mane aku pegi mesti aku bawak bende alah neh..masok tandas pon kekdg bawak gaks..hahahhaha..lucu pon ade gask.. bukan pe, dulu aku suke sembang² ngan die..kalu boleh nak slalu cakap ngan die.. almaklomle, sedang 'hangat' mase tuh..eceh... ye ke ye?tapi sekarang?..huhuhhuhu... tipon bukan lagi teman aku waktu aku tengah sepi, waktu aku teringen luah problemo aku kat orang..dan amat nyata sekrang neh aku amat jarang gune henpon kalu tade bende mustahak.. tak kesahle, mane henpon tuh gi pon..kalu tinggal kat umah pon, takkan patah balekle kot..tahle..bukan jimat, tapi yang nyata, aku tak rase pon tipon tuh aku perlu..cume sekrang,aku gunekan tpon pon kalu nak miskolorang yang aku engat b4 tido, pastuh tipon mak ke,abah ke kalu aku tibe tempat keje...

Aku terengat lagik...(sambong balek cite le neh..),suatu malam tuh, fes taim si Atipon aku. die citela sket pasai diri die, femili and sekolah die. aku segan gask nak cite pasai diri aku neh..ye ah..mungken aku 100% tak macam yang die pk kan.. bile die tanye,baru aku cite yang aku neh sekolah biase je, tak macam die sek kat MRSM.. pastuh cite sket ah pasai femili aku... kagum gaks aku ngan femili die.. ayahnye ustaz..mmmm, die ade abg..satu u lak ngan aku.. hahahhah..aku tak tanye lanjut pon pasai abang die.. pedulik ape aku..mase si A tipon aku, aku rase bedeba gask.. mane tau,takot seh cakap ngan orang yang kite blom kenal rapat neh.. tambah², niler fes taim aku cakap tipon ngan orang pakai kopiah..huhuhuhu, tapi aku berniat aku nak bekawan dengannye...so,mungken mase tuh aku tak pk pepon.. mase die tipon tuh pon aku agak berati² gak ah dengan kate² aku. bukan kaver..tapi takot die tersinggung ke ape ke.. lagi satu, aku neh blom penah ade orang pantai timor dari satu negeri tuh nak 'berkawan rapat' ngan aku.. dalam mase yang same, mmmmmm... aku enti sket kot kat orang negri neh.. sori to say.. kalu dulu,mase sekolah²,aku pantang kalu ade orang sebot,pasai negri neh.. pastuh mase metrik, aku mule bekawan ngan derang dan aku dah mule paham.cume aku simpanle malaikat 44, aku takmo cari jodoh ngan orang sane.. bukan pe,aku dah denga macam² pasai orang sane..tapi aku tak kate la orang sane jahat sangat.. tapi mungken gaks aku dah set mind aku,aku elergik kot org sane..tapi kalu Allah dah kate orang dari sane tuh jodoh aku,aku redha..insyaAllah..

Mase cakap ngan si A melalui tipon tuh ok gaks ah.. memang tepat kot sangkaan aku, orang nye memang bebudi bahse..padan dengan pesonaliti die yang aku jumpe. pastuh, die mintak maap ngan aku kos die cam gesa aku 'bekawan rapat' ngan die.aku cakap ngan die, aku nak kenai die dulu..pasai kawan rapat tuh,nanti aku pikirkan..dan kalu tak silap aku, aku ade cakap,ade jodoh adelar... soknye,dan ari² strosnye,die rajin gask tipon aku.. kekadang sampai 2 jam gask ah die sembang ngan aku..ape aku cakap ek?hahahahha...biase ah, tanye kaba,tanye itu,ini...hah, baru aku terengat.. ade satu ari tuh, die cakap pon ngan aku.. pastuh tah camne tah, die tuju satu lagu yang die tuju kat aku.. eceh,maen tuju² lagu plak dah... hahhahahah...lagu tuh lagu nasyid, 'Hanya Tuhan Yang Tahu'..lagu tuh die kate ade kene mengene ngan aku...hahahhahah... nak gelak aku denga ayat² lagu neh..ye ke ye?tapi hanye die je yang tau...;)..dipendekkan cite, pas 1 minggu cakap ngan die dengan tipon, die ajak jumpe..ape?jumpe?bertentang mate ngan die?cess..... mmmmmmmm..mulele aku pk ngarot²..pastuh siap pk nak pakai baju pe.. kang pakai baju kurung,orang kate aku buang tebiat..kalu aku pakai suar?mmmmm, takot die tak selese lak..ye la,die pakai kopiah.. aduih,ponin kepalo den.. sonyeh, dengan susah payah aku memikiokan ape bondo nak pakai, aku pon ekotle gerak ati..aku pk,kalu die betui² nak kawan ngan aku,die kene trime aku seadenye..takkan aku nak ubah sebab die kot..takmo ah..lagipon, aku tak kenai detail sangat pasai die..lantak ah,die nak pk ape pasai baju aku pakai tuh...

Las², bertentangle mate aku ngan die...hehehehhe... neh kire aku kali ke due ah,aku berjumpe ngan die..and fes taim aku jumpe ngan die tanpa ade ikatan keje pon..eceh.. fuyooo, zai deting ngan budak kopiah.. mmmmmmmm.. kitorang jumpe pas solat zohor.. dahle waktu enak tuk aku tido,mamat neh lak nak ajak jumpe..tapi tape ah.. sonyeh,aku pon berjumpe la ngan die.aku jas pakai suar jin ngan t-shirt lengan panjang je+sipar toilet.hahhahah... aku buat muke slambe mase die tengok aku neh.. heheheh... fes taim jumpe aku mase tade ikatan keje neh,wat die malu² lak nak cakap ngan aku.. aku dengan duduk besilenye atas krusi, slambe je...hehehehe... tapi, die tak tego pe² pon pasai peel aku..tak taule plak kalu die nak jage ati aku..tapi pendek kate, aku memang tak senonoh pon.nak buat camne..aku memang suke duk bersila..takkan aku nak skema depan die kot..mase fes taim deting tuh, die bagik aku coklat yang beso tuh..huhuhuhu.. suke gile seh..ye ah,dahle aku suke makan coklat.. kitorang tade cakap pe2 pon, jas tokok tambah cite ape yang kitorang sembang kat pon..huhuhu..si A neh tade la skema ngat,cume mungken pesonaliti die tuh yang buat die nampak skema sket.. sebenanye,aku nak bagitau die pasai si E neh..tapi aku rase,bukan masenye lagi.. biorkan dulu le,pk ku..pas die balek, naek je aku kat atas, aku +membe² aku membaham le coklat tuh..hantu tul derang neh..budak tuh bagi aku, derang lak yang mengabehkannye..tapi rase² nye, aku gaks yang makan banyak...;)

Kendian, kerap gask ah mamat neh deting ngan aku..macam² jenis barang die bagi kat aku.. mule² coklat satu bar, pastuh coklat yang ade hiasan cantek ah,pastuh KFC, pastuh gelang tangan..dan paleng aku terkezut, satu ari tuh, aku tetido ptg kos saket perot..pastuh bangun², roomate aku bagitau aku dapat hadiah..hah?hadiah?.. sape bagi?huh, aku bukak kad tuh ropenye si A neh bagik.. die bagik mashi maro kecik ngan bunge.. huhuhuhu.. sungguh mengharukan.tak sangke lak die neh romentik.. tapi aku ade cakap ngan die, aku neh bukan jenis pompuan yang pandang tuh sume.. aku nak bende macam² ke,ape ke..tak kesahle barang tuh mahal ke tak kos aku tau yang die pon maseh blaja lagi.pendek cite,aku takmola die abehkan duit sebab aku.. tapi kalu die dah bagik, takkan aku nak tolak kot kan?..dari membazir, baek aku rembat... hahahhahaha..



Hubungan aku ngan si E neh lak, bertambah², tambah lagi, tambah² kureng enak.. kekadang, ade je masalah nye..tatau le puncenye sebab ape....dan tatau lak salah sape.. yang si A neh lak,lagi masalah.. bukan pe,aku takotle plak die kate aku penipo.. mmmmm, ape nak bgtau si A neh ek?tah² aku dah ade ati ngan die kot...ye ke ye?huhuhuuhuh... lame gask ah aku pk tuk bgtau ke idak mamat neh.ye ah,selame neh aku tak penah pon mewarwarkan hubungan intim ku pade orang..eceh...tapi ngan si A neh lak,aku tak sampai ati.. wuaaaaaaaaaaa.... aku ke yang besalah??...aduih.. mintak tolong roomate,roomate pon ade masalah..huhuhu... tapi las² tak leh tahan,aku pon tanyela pendapat kawan² aku and las skali, roomate aku.ye ah,derang le yang dekat ngan aku sekarang neh..and derang tau kot kesah aku ngan si A neh.. so dipendekkan cite,aku pon jumpela ngan mamat neh kos aku nak bgtau pasai hubungan ngan si E..


.......mmmmmmmmm...camne aku stat bgtau ek?..



Tuesday, August 30, 2005

Berakhir sebuah memori...

EPISOD 1..

Sebenonye bulan ogos ni terengatkan aku pade sambadi... sambadi yang aku kenal 4taun lepas..cite aku dan die pon dah berakhir taun lepas.. alhamdulillah, aku boleh mengatasi ari² mendatang dengan lebeh tenang lagik, berbanding ngan taun lepas...dengan satu care..iaitu..dekatkan diri pada yang maha Esa..bukan sebab aku lupe atau lalai..alhamdulillah yang wajib,aku tak tinggal lagik, except kalu ade bende yang buatkan aku tak buleh lakukannye...mungkin kaum wanita memahaminye...sonye,aku byk gaks buat solat hajat, sujud syukor...mmmm..lebeh bace Quran dan dengala ape² yang enak didenga, asal membahegiakan diriku ini...kalu orang engat, mungkin aku dah nak mati dah..tapi sungguh, dengan mendekatkan diri kepade-Nya, jiwa akan menjadi lebeh tenang dan mendamaikan..(tima kaseh kat AbangMat yang sudik menjadik peransang kepadeku untuk meneruskan idop neh..sedikit sebanyak, nasehatnye menjadik pedoman dan engatan buatku..dan mungkin kerane juge, ilmu agamenye lebeh tinggi banyak dari aku kot.

Semalam, aku bace majalah ujang merangkap majalah feberetku..tgh dok bace tuh, tetibe aku terhenti kat satu mukesurat yang tertulih..."No Woman No Cry..No Man, Woman Dry"..).. ye ke ye, kate² neh?..tapi mungkin betui kot kate2 tuh..huhuhu.. gamaknyelar..tapi bagiku, sejak mengenali laki tuh, aku lebeh banyak menangis. Aku nak bawak satu cite yang melande diriku.. kesah mengenai diriku sendirik..sonyeh, cite neh diadaptasi dari kesah sebenalar gamaknye..kalu ubah pon, mungkin ditambah secamce due,untuk menambahkan kesedapan cite...gamaknyelar


Bukan niatku nak malu kan diri sendiri or nak orang tau pasai cite aku..atau nak orang kesian kat aku..tapi jas tatapan aku, dan insan² yang sedang hangat bermadu asmara sekarang... harap² kesah korang tak jadik cam kesah aku.. so ending ler ngan hepi ending k?kalu tak kesampaian pon, mungkin ajal maut je yang memisahkan..eceh...;).. insyaAllah..kalu niat kite tuh betui, Allah akan bantu

Kisahnye bermule disini..


Mase blajo kat u dulu, aku masok satu persatuan martial art..tak yahle kubilang ape seni tuh..mungkin hanya mereka yang kenal rapat ngan aku saje tau..sonye diam aje, k?mase tuh niatku masok persatuan neh bukan sebab aku nak carik laki..tapi kalu laki carik aku bukan salahku..;).lagipon mase tuh, aku maseh lagik 'berkawan' rapat dengan si E..si 'E' neh aku kenal mase Metrik...aku ngan die ok je kot..cume kekadang biaselar...tapi aku neh jenis, endah tak endah je taim kawan ngan die dulu..dah tuh kawan ngan ramai sangat ngan kaum Adam.. huhu...bukan sebab aku neh cantik ke ape,mungkin gaks sikap slambeku and aku neh kirenye bak kate pepatah pe tah..hepi go laki lar..ok,continue...sebab laen aku nak masok martial art tuh kos aku kene kaco ngan orang gile..GILOS punye orang gile..ade ke dalam bebanyak orang kat bas stop tuh,die leh kaco aku sorang..hampehs!tuhler pasai aku teringin beno nak blajo martial art neh..dan paleng penting,aku nak tunjuk kat femili yang kate aku neh lembut..lembik dari adek² ku yang laen..eceh..abah pon slalu kate aku neh lemah..sonyeh,aku pon tunjukler semangat aku nak join martial art neh..memule mak tak bagik gaks masok,bimbang blajo yang bukan²,takot pangai cam laki ler,cam² alasan die bagik..tapi aku neh degil..tanpa pengetahuan mak,aku masok martial art tuh gune duit PTPTPU..(PTPTN)..tuk bayo fee die..bukan mahal pon..tapi adelar sket..


Sonyeh, aku joinle martial art. neh pon dah kire lambat gask..kalu tak silap mase tu aku sem3.(eksaitet nak lawan ngan orang gile...kunun ah!).. pastuh, persatuan neh adela wat orientasi tuk budak² baru..sonyeh,aku terpakselar mengikot program tersebut...sedangkan aku dah lame jadik senior, cume masok persatuan neh,aku dalam ketegori junior...mase kem tuh, aku tak beminat ngat ngan abg² senior society tuh..bukan pe,tak rase pon cam nak menggatai ngan derang..mase kem tuh berlansong, aku agaks mencapap jugakle..wakkakakka..bukan puji diri..tapi memang ade dinyatekan mase kem tersebut.. dan pade mase yang same,aku sebenonye tak suke pade sume senior² terutamenye yang lakinye kerna menyuruh kami dak junior neh, rendam dalam air..yang aku geram sangat tuh, aku dahle dah x bawak baju spare..pastuh lak, bendere jepon tgh berkibar...huhuhu..mau meraung aku kat situ..tapi disebabkan aku neh penyaba orangnye, tak ku tunjuk pade mereke..(tapi dalam ati..ya Allah, memang memberontak gile!)..sonyeh, kem tuh abehlar dengan gemilangnye,eceh.. pas abeh kem tuh,aku maseh lagi mengaktifkan diri dengan society tuh..sepanjang aku masuk society,aku kurang kenal sangat ngan budak² laen,accept my kolejmate and beberape ajk society tuh...aku tak kesah pon.. pas kem tuh, society tuh nk menganjurkan 1 majlis lagik tuk bebudak junior and beberape pelajar laen yang dah 'naek pangkat'... sonyeh, aku pon hadirler meeting tuh... sepanjang meeting tuh,aku tade pon banyak cakap..kos tak reti nak menyampok pe...kebetulan lak, aku sorang je budak pompuan junior mase tuh...lagi le gile aku dibuatnye... pastuh tah camne, pengerusi society tuh nak lantik aku jadik mc tuk majlis tuh nanti...samel2 tuh,senior2 laen menyokong..dalam ati aku hanye tuhan yang tau,betape geram gile aku pade derang..mentang2ler senior...(desis atiku,,konon..cesssssssssssss).. dipendekkan cite,aku pon bekeje la dengan si A neh... huhuhuhu...sepanjang aku berade kat u neh, tak penah2 aku jadik mc...memang hampehs ah,sesape yang pilih aku tuh...huhuhuhuhu...geramnye!..pas abeh latihan,aku pon jumpe le si A kos nak tau ape yang patot aku tulih dalam aturcare majlis tuh..aku tak reti ape2 pon...sonyeh,die pon bagik tauler kat aku,yang die akan buat ucapan tuk aku..sonyeh,tugas aku hanye membace je...aku pon legelar..tak susah2..aku nak mengarangnye.. ai A neh,nak kate hensem,tak ler jugask..bulehle..cume orangnye nampak alim..ye ah,daknye pakai kopiah... denga kate,die neh org pantai timo,tapi aku tak perasan lak,die neh cakap loghat die ngan aku..lantak ah..

Sampaile majlis tuh belansong...si A neh banyak gask aja aku..hubungan kiteorg mase tuh,tadela rapat ngat..cukop sekadar ketua ngan anak buah...aku pon,takot gaks rapat2 neh,nanti takot orang marah...mmmmmm,bile diselidik2, ropenye die neh solo lagi..hahahhaha.... die solo..aku??not available,time tuler.. ;).. abeh majlis,aku pon cam biase lar..jd ahli biase balek..huhuhuhu...sedeh gaks, kos pasni tah buleh jumpe ke idak ngan die..tapi, baru aku terengat,pen yang die bagik pinjam tempoh ari...sonyeh,mungken aku dapat gaks jumpe+cakap ngan die lagik kot..hahhahahah..(tuh,tektik je kot nak jumpe die..) malam yang ade latihan tuk society neh,aku datang cam biase..mase gelap,aku neh rabon sket...tak nampak lak mamat sekor neh...malam neh dah le aku kene pulang awal, kos ade meeting blok..sonyeh,mate aku rayap2 le carik mamat neh..pastuh,nampakle mamat neh tengah sembang ngan senior laen..mule2 takmo ganggu..tapi pk nak pulang pen,aku pon terpakselar...ceh..mase tuh.. malu gile aku..semate2,jumpe die nak pulangkan pen..sebenonye,tak pulangkan pen tuh pon tape..lagipon,bukan mahal beno..baru 50sen..tapi pasai nak jumpe for the last time..(mungken kot) aku pon saje menggataikan diri... pas pulang tuh,terharu gaks.. tahle..tapi aku tak rase ape2 pon.. tapi mase balek tuh,aku sempat paleng..tak perasan lak,die lambai tangan aku...(hahahahhaha...aku pon pulang dengan senang ati..)

Hubungan aku ngan si E lak,maken ari..maken kurang enak.. mane taknye,die jaoh tang utara nun...huhuhuhuhu.. tapi kiteorang tade pon gado lebeh2... cume biasela.. pastu,satu ari tuh..aku dikejutkan dengan sorang kakak senior society aku neh,pasai ade budak nak kenal ngan aku.. hahahhahahah... gelak gile aku ngan die.. mane aku tak terkezut.. aku tak penah rase ade orang nak kenal ngan aku..lagipon aku kenal diri aku camne...hampehs...aku engat lagi kate2 kakak tuh"zai,zai nak tak kenal ngan sorang budak neh.." jawab aku,"ape?sape?orang kenal ke?".. kakak tuh senyap..die kate,die dah simpan rahsia ngan budak laki neh..sonyeh,aku tak leh tahu sape budak tuh... pas dari tuh,aku tros tak leh tido.. yelah..dok bayang2 lagi, sape mamat yang nak kenal ngan aku tuh.. tak puas ati,aku pon tron,gi jumpe kakak senior aku tuh... huhuhuhuh..puasle aku pujok,sape lar mamat yang menat gile nak kenal ngan aku tuh.. tapi jawapannye,tetap tak puaskan ati aku..kakak tuh berteka teki lak ngan aku..sonyeh,aku pon naek la atas dengan soalan yang tiade jawapannye.. dalam aku nak sambong balek tido aku tuh, pintu bilik aku kene ketok..ropenye kakak senior tu.. kakak tuh bagik aku bace 1 mesej.. mesej tuh buat aku terharu sampai sekarang.. aku skrol,then nampak le sape anto mesej tuh..terkezut bukan kepalang aku.. mane taknye.. budak tuh ropenye si A tuh.. ya Allah..aku rase cam nak terjun je dari tingkat bilik aku tuh.. mane taknye.. orang yang pakai kopiah, bersopan santun, baik.. menat kat aku... sabo jelar.. akak tuh pesan lagik ngan aku..die soh aku kawan je dulu.. hah?ape?..kawan..??..aduih... poning aku.. ye ah, tau si E tuh,mati aku..tapi pk2 balek, asal aku takot lak..biasenye,aku biase je kawan2 ngan laki..tapi nape ngan mamat si A neh aku tak leh buat?..huhuhuhu...bingung2..


Dalam pade memikiokan jawapan yang patot aku bagik mamat si A neh..hubungan aku ngan si E bertambah² kurang enak.. tapi bukan sebab aku dah tade ati ngan si E,tapi hubugan yang jaoh..tahle.. esoknye,pas aku balek kuliah..aku pon terserempak le ngan senior laki society aku tuh..huhuhuhu.. die tanye aku,"camne?ok tak zai?"..aku jawab,"camne pe?tak pahamler".."alah,takkan kak zie tade bgtau ape²..".die tanye lagi.."hah?abang kerol pon tau ke??alamk mati aku,kalu sume tau pasai neh"..jawab aku."tadelar..cume 4org je tau zai,si A,abg kerol dan kak zie.alah zai..die okla..",die uji aku."alah abg kerol..kenal pon idak lagik..lagipon,die gitu²(warak le)le..orang gini²",jawab aku."ape yang gitu²,gini² tuh?..",die tanye pelek.aku pon cakaple yang die tuh warak, baik lak tuh.aku neh peel nye gile2 sket.. ooooooo..die pon paham..pastuh die sedaye upaye nak puji kawannye yang konon baik tuh...tapi las2 aku kate,nanti ah..aku nak suh si A tuh cakap sendirik ngan aku.malam tuh, tah camne..dapatle satu nombor yang tade dalam henpon aku.. pas beri salam.. die pon bgtau,yang die neh si A.. aku terkezut gask..tapi wat2 biase je.. mase denga suare die tuh..rase tenang je..tah, mungken mase tuh aku dok bayang2 si A neh kot...



besambong episod akan datang...







Friday, August 19, 2005

T-Shirt 'Bunaken' dari menado...

mmmmmmm...semalam aku dapat t-shirt fri...dari overc lagik!dari menado, INDONESIA...t-shirt tuh kire²nye cam buah tangan dari mereke la kot...sape mereke tuh???..derang tuh tpt keje mate aku iaitu Hazri Harun... oppppppps, lupe lak.. tak lupe pade Haminar Rashid yang juge bg t-shirt pade aku ari seblom tuh... T-shirt yang aku dapat tuh,aku pilih wane merah yang Hazri Bagi tuh & wane puteh, min bagik!eceh, wane merah tuh leh mencapap sket.. ape² pon makaseh la pade mereke yang sudik bg baju tuh!sungguh mengharukan!...huhuuhuhuh......

Wednesday, August 17, 2005

berderau...

Huhuhu...semalam lagik sekali aku malang...naseb baik Allah panjangkan umo ku..kalu tak, aku tak dapat membayangkan kalu aku tak dapat membalas jasa kedua² orang neh iaitu Zainal Muhamad dan Surati@ Madiah Abol Hasan...

Petang tuh, seperti biase aku kuar dari HTV dalam erti kate tempat aku mencarek rezki. kalu tak clap dalam kol 5.45, aku dah berade di dalam lif.. huhuhuhu..mase tuh kak ecah, kak huzz dan kak dani blom kuar lagi... derang mase tuh gi solat kot.. aku tron ke bawah bersame² ngan kak normah..pastuh, kak Normah tertinggal tpon nye, sonyeh..aku gi ah paking summit sorang².alah,bukannye aku tak biase pon sorang².. pas kuar dari paking summit tuh,aku singgah jap petronas...iyolar, nak isi minyak..cesssss...dahler mase tuh dah nak ujan..tuhpon dah rintik²..naseb baik aku cepat,kalu tak, kuyup ah aku...pas isi minyak aku pon meneroskan perjalananku ke umah..menerjah walau ujan ribot sekalipon

Huhuhu..sambel menikmati lagu² dari radio ERA..pastuh gatai tangan, aleh denga muzik fm..pastuh aleh lagik, denga lagu dari HITZ lak..huhuhu...mase tuh,aku draif..mate tuh tak kelip² ah pandang depan..manetau,takot aku bantai kete depan lak..iyolar rabon, buatler care rabonnye..dengan berbekalkan lampu yang dibuka kirenye waktu malam dan wiper yang dibukak sehingge ke angke 3..maken lebat ujan tron,maken laju wiper tuh..huhuhuhu.. mase tuh aku bawak 60km je kot..(dalam ati tuh, resah semacam..bile lah nak sampai neh..

Pastuh aku halakan kete ke seblah kiri tuk masok tol kat bukit jelutong..depan aku mase tuh ade sebijik lori pendek... pastuh tak semene², kete aku menerjah sekumpulan air yang bertakung.. zapppssssss(bunyik air kene pade kete ku!)... apelagi, kete aku cam tak jejak jalan tar je kurase..licin gile!stereng pon dah stabil dah..memang cemas gile ah taim tuh.. memang berderau gile darah aku..rase cam nak kene saket jantong berlobang lak..memang laju gile jantong aku degup!pastuh aku perasan depan kete aku lorik kecik,die tetibe aku nampak pasang lampu brek..mase tuhler, hanye Allah yang tau betape kecot gile aku..pastuh tetibe terengat kat Mak and Abah.. dalam mase tuh jugaks aku perasan kete belakang aku semaken hampir..sambel intai kat cemin cc, aku harap² kete belakang tuh tak langga aku...aku pon sonye, aku tekan jela brek..pastuh pegang stereng kuat²...mase tuh gask lar aku ngucap panjang²...bace ayat kursi..nak menangis pon ade..setau aku, mase tuh aku bawak tadelar laju sangat.. sungguh kak Huzz! lagipon mase tuh tengah ujan lebat bangat.. pastuh waktu tuh lak aku tron bukit..takkan nak tekan minyak..

Pas alami pengalaman ngeri kat jalan tadik, aku apelagi..bersyuko bebyk kos tade ape² belaku.kos setau aku, jalan tuh memang ade je kemalangan... sepanjang perjalanan nak balek tuh, aku terengat² ape yang belaku tadik..huh,naseb baiklar ujan tak tron mase kat guthrie haiwei tuh..huhuhuhu

Sampai² je umah pon, gelisah aku maseh tak ilang..sambel² tuh wat muke seposen kat mak..rasenye mak cam dah agak, aku kalut semacam..sonyeh, aku pon cerite lar dari A-Z.. mak cam biase lar..kate aku yang salah, bawak kete lelaju...puas dipertahankan hak aku, tapi sia² je.. huhuhuhu...tapi die memang tau aku suke bawak laju!


*Kesimpulannye:Jangan draif kete lelaju kalu ari tak ujan pon!

Monday, August 15, 2005

Penat menaip blog...

-Pagi-rineh aku sampai awal sket..kalu tak silap,kol 7.50 dah wat fingerprint..wah..pekerje berdedikasi..pepagi tros bukak blog...huh, ghupenye ade orang bagi komen..bukak², ropenye ade org kutuks blog aku..huh,sungguh mencabar kewanitaan gue..huhuhu..ape, die engat die sorang leh tulih pepanjang, aku tak leh...please...rineh aku dah buktikan..wakakkakkaka..cayalar zai!go-go..chaiyuk!...huh..lege rasenye..tapi penat ah aku menaip dari tadik neh..samel² memikio idea yang bernas untuk paparan bersame..eceh...sonyeh, tugas aku rineh hanye menaip blog..tapi samel² tuh tgk² gaks kak ruzi..ehehhehe kavelain...pastuh kak ruzi dah bagi task baru kat aku...pasni kene research on Visual Verification..
-Tengari-rinih aku pose.. kak huzz pose,kak ecah pose..kak dani pon pose..waaaaaa..pose berjemaah..sonye, aku tadelar bawak bekal..make, mase ku diisi dengan menulih blog lagi..samel² tuh,aku bukakler utusan.com jap..nak tgk brite rineh.. waaaaa..bes gile.. PERAK mengalahkan SELANGOR.. 2-1.. cayalar..padan muke ngan Bambang Pamungkas...idop PERAK!..

Arsenal vs Newcastle...

mmmmm....ari ahad lak...mmmm..wat pe ek?mmm... ooooo, pagi tuh aku bangun awal sket dari semalm..kol 8.30..mase tuh abah ngan mak tak bangun lagi..acik je dah bangun..die sapu umah, pastuh basuh kaen..mmmm, rajin gaks adek aku tuh..aku?hehehehe..tak berlenggang weh..aku gi kemas bilik lagik, lipat baju mane yang tak lipat lagik, pastuh sapu bilik..mmm.. samel wat keje umah samel denga ERA..mmmmm...bes gask..semangat nak wat keje.. pas siap yan kat atas,aku tron lak..tolong mak ape yang patot..nak suh aku masak?..buleh..tapi masakan mak lebeh sedap..mmmm, nyam².. pastuh aku naek atas, merajok konon² ngan mak..(adelar, kene rasiekan..huhuhu) naek atas, aku mandi..huh, lege rasenye..segar bugar jadik badan..dah mandi,tron bawah balek..makan ah,ape lagik..merajok lelame pon tade untongnye..kang gestrik perot lak..naye je!
Pas makan, aku bace suratkabo.. mm..cite ape yang menarek ek?mawi..mmm, tgk metro pon..mawi lagi..huh,untungle sape yang dapat jadik istri die...rezki die!aku kat depan..tapi adek aku ngan mak aku tengah kejekan samting kat belakang..tak tau ah mende... malas nak gi dekat..takot kene tolong..jahat gile anak!

Intai punye intai, ghupenye mak tengah mengejekan pasu² bunge yang die bli semlm..banyak gile..die tanam bunge ape ek?oooooooo, keladi...tuh keladi hiasan kot..eh, cantik gask..cume aku je tangan tak berseni kot..tak mewarisi bakat yang ade pade mak...kalu ade pon, mungkin 10-40% je kot.. mak aku ape yang tak leh buat, sume die reti..memasakler, menjahit, berkebunler...pendek kate, sume die pandailer..wah,beruntung bukan dapat mak cam gini..ibu..ibu...engkaular ratu hatiku... eceh..
lame gaks ah mak mengejekan bungenye tuh... nak harapkan aku mengejekannye harapanler...kesian mak...huhuhuhu..pastuh, aku nengok tv..nak harapkan aku masok dapor tanpa mak, harapanler..sume mak..mak².. dalam kol 1lebeh, aku pon nolong mak masak.. masak tomyam and ayam masak kicap...mmmm...nyam².. adek²ku kuar gi the store..sonyeh,akular tolong mak sorang²..tapi tak sorang² gaks,nak dekat² kol 2 tuh,derang balek..so,acik amek aleh keje aku...hehehehhe..mereke balek bawak BIG MAC and FOLDOVER...mmmmm..ingatkan dapat ler merase..tapi tersentuh ngan kate² adek,tros tak jamah pong..tape²..aku niat dalam ati, aku nak gi esok mc D..i mean rinih sempene aku pose...huhu, foldover tuh aku teringin dari minggu seblom² neh...huhuhu..batu belah,batu bertangkup...
sonyeh, kire² kol 3 lebeh, baru kami makan tengari...pas setel makan, adek²ku berangkat tuk balek ke tempat maseng²..aku malas ah nak ikot...acik balek UKM, adek balek sek teknik ShahAlam...sonyeh, tinggal ler aku sorang2 dalam umah neh..seram,tak ler seram ngat..cume takot kalu petir ke ape ke..huhuhu.. samel menanti kepulangan abah ngan mak,aku pon melayan sahabat baikku..Tv..tgk ah cite pe² yang menarek..cite yang tak bes, tros jadik bes..pastuh solat...pas solat..tade keje,aku pon T.I.D.O..mmmmm...mase tuh kol 6.30..memang sengal ah minah neh...kalu tak silap kol 7.30 aku bangun tido..gile..huh.. tgk jam, aku pon tros go to bathroom...
dah mandi,solat...pastuh gi tengok tv..kalu tak silap ade bola..liverpool vs newcastle..tapi sorang2 tgk bola,tak meriah lak...mmmmmmm,bile lar abah nak balek neh...leh tgk bola same²..kire² kol 8lebeh,mak and abah pon balek..wah....ghupenye,derang bawak balek makan yang aku pendam tuh ->foldover..bes²..sayang mak,abah!balek abah, tros die layannye bola..tapi malam neh ade MENTOR..so kejap tgk bola, kejap tgk mentor..lagipon aku malas nak layan Tv kat atas..
kol 10, aleh tgk malaysian idol lak..hahahahha..padam muke ejay kuar..memang patot pon...bukannye sedap pon nyanyi..wakakakak..pastuh aleh balek tgk bola..kalu tak silap, Arsenal menang 1...mmmmm...dah layan sume siaran tv..aku naek atas...
so, taim to sleep..mmmmm..kene keje balek...

Miftahul Jamilah

Waah...sedap name pos org, bukan?wakkakakaka..sape nengok tv kol 9-12PM,tau ah cite mende..tapi kalu sesape yang tak minat nonton tv,or sesape yang tak minat nonton wayang melayu pon enggak ape2..biarkan aje sey..mmmmm..pagi tuh..huhuhuh..aku duk umah je..tak tau nak gi mane..boring?mmmm...tade lar boring sebab dah biase kot..almaklumle, pompuan melayu solehah..eceh, nsyaAllah.. kalu Kak Huzz or Kak Ecah ajak gi join derang ke mane² pon bukannye mau ikot..ade je alasannye (itu kate mereke berdue lar..)..sori ek akak²ku sekelian..bukan takmo, tapi kekadang tuh memang ade perkare yang tak buleh elak..ade je bende nak dibuatnye..biler tak jadik suatu perkare tuh, so nyeh,duk berehat di umah ler jawabnye..dah sifat semulejadik kot..kalu dulu taim matrik, bile balek becuti (mase tuh duk t'ganu..)susah sangat nak nampak aku kuar umah...sampaikan jiran seblah ingat aku anak sedare mak aku...issssssssh, ade ke patot..tapi nak wat camne..dari melancong tak tentu arah,baik duk aje di umah..lebeh slamat, bukan?..samel² tuh leh layan tgk vcd ke,tv ke,ape² yang patot ditonton..nak ekses intenet tak buleh..lagipon tade line..(umah baruler katekan)..lagipon kalu dah jadi antu jalan, rasenye jalan umah pon aku tak kenal.. huhuhuhu..
.....Sambong balek..duk umah neh, bukan leh goyang kaki je..mau dibingit tinge oleh SURATI@ MADIAH takpon lakinye ZAINAL..hehehehe...(biasenye abah suke pasang radio kuat² kalu aku tak bangun tido lagi..jadinye, mungkin dengan care neh,die boleh membuatkan aku bangun dari tido..)iyolar, anak bekas tentere,nak buat ape²,mesti rushing..sume kene cepat..pagi tuh dalam kol 10 lebeh baru aku bangun tido..heheheh..sonyeh,abah ngan mak dah bangun...naseb baik cepat² kemas umah..kemas bilik,sapu bilik..pastuh mop lantai..pastuh basuh baju,jemur baju..tunjuk rajinler konon²..huh,legaler jugaks..naseb baik ade acik(adik no2) nolong same².kalu sorang pon tade masalah,tapi buat reramai, cepat abeh bukan?mase neh aku tak mandi lagi,malas nak tuko baju..sonyeh,nantikan ler mak dari pasar.. buat ape ek?..ape lagi kalu bukan siang kulit ayam.. (kulit ayam @lemak ayam tidak baik untuk kesehatan anda- arahan Kementerian Kesehatan Malaysia).. mak memang biase bli ayam ke ikan bebanyak.. bukan ape, senang katenye.. jadiknye,tadelar pegi paso tetiap ari...lagipon mase neh lar abah fri.. nak harapkan aku pegi paso,hampehs ah..rasenye buleh dikire kalu aku pegi paso bli ikan @ ayam @barang² yang laen..tuh pon dengan mak ngan abah.. kalu aku sorang, alamat tak makan ah.. huh,camne ek..susahle begini kalo dah kawen nanti ;P..sonyeh..dalam kol 3 baru aku siap mandi ke,ape ke..yang patot..siap makan skali...pas mkn,aku pon bummmmm...tido ah...huh,tido pon tak serupe tido...iyolar,adek² ku dok melalak nyanyi karoke..hampehs tul dak² neh..huhuhuhu..siap nyanyi kat tinge aku lagi...geramnye..maken dijerit, maken kuat derang melalak..termasok ngan abah and mak aku join skali..hancus...nak wat camne..aku pon tak beralih gaks dari tempat pembaringanku.. saje nak tgk derang berenti ke idak nyanyi..tapi hampehs ah.. biasenye aku join gaks karoke neh,tapi rituh aku rase ngantok bangat..tuhpon tido dah kol 4.30..kire² dalam kol 5.30 mereke pon berenti nyanyi..huh, lege aku..sonyeh, leh ler aku tido dalam aman..mane derang pegi? mmmmmmm...kalo tak silap,abah ngan mak nak gi bli pasu bunge..nak ajak aku, harapanler..sonyeh, acikle yang mengikot mereke(mak and abah)..adek, mungkin die maen bola kot..tah!
Aku bangun tido dalam kol 6.20..huh,gilenye anak dare..ade ke tido petang²..pas bangun, tros menunaikan kewajipan.. solat ASAR.. gile.. kalu tak, tak berkat idop neh tanpa tiang tuh..huhuhu..cepat²..pasneh leh basoh kete merangkap pakwe ku(buat mase neh lar..).. sonyeh, pas solat aku tros pasang air, basoh kete.. huhuh...dah due minggu pakweku neh tidak disabun.. wah..kesiannye die.. samel² denga lagu dari radio ERA.. 'sape bilang gadis melayu tak menawan...'..sonyeh siap mencuci kete, pade kol 6.50.. wah, lege rasenye kete dah beseh..mmm, hensem sket..sonyeh, masok umah tgk tv.. mmmm, cite yang menarek?mmm..shin chan!..malas ah nengok!..baju dah basah.. sonyeh, terpakselar mandi...pas mandi, solat...pas solat, nengok tv balek..mmm..dalam kol 8 baru abah, mak, acik balek umah..mmm..mereke bising² di bawah, tak tau pe cite...nak tau, cite, aku pon trole bawah...ghupenye adek sebuk alehkan bekas ikan ke akuarium yang baru dibli...
oooo, mereke bli akuarium baru rupenye..heheheheh, tak penah² dalam umah aku neh ade akuarium beso..neh fes taim, umah aku ade akuarium..neh baru due bijik ikan dah dapat akuarium beso..kalu berbijik², mesti beso gile derang bli akuariumnye..mmmm, tengok kan aje...

2 bijik ikan neh benonye mereke dapat mase balek kampong rituh..huhuu.. ikan poyo.. eh silap, ikan puyu..satu betine, satu jantan..kate adekku.. iyekan aje, aku pon tak taule betui ke idak.....huhuhu...rase seronot lak nengok ikan² tuh berenang... mmm...bile nak blajo berenang ek?.. setel pasai mengurus ikan² tuh, aku pon mengadaple tv..ngadap punye mengadap, dekat² kol 12 jugask la baru aku naek kamar tido..mmm....pas solat, aku pon bummmmmm..tido ah!

Friday, August 12, 2005

Mentari Muncul Kembali...

Akhirnye mentari muncul kembali...mane tak nye, 3-4 ari neh asek dengan jerebu sahaje...pandangan sume menjadik kabur..bukan setakat matahari tak timbul², tapi angkare jerebu yang mengaburinye dari tros menyinari alam ini..(eceh, bahase..)sume neh disebabkan oleh jiran kite INDONESIA.. cessss...orang laen punye angkare, kite mendapat balenye..tapi sume tuh kejadian Allah..bersyuko yang amat, pade nikmatNye..begitulah citenye..pagi neh pon benonye,takmo gi keje..bangun pagi pon lambat gile,suboh pon nampaknye kol7..tau mak tah pon abah, mau dipelangkongnye..(padan muke,sape suh tido lambat!)..so rini, nampakle jugask matahari.. waaaaah..sudah lame aku menanti aku menanti kedatangan mu sang matahari!..bersyuko pade yang Esa...
alhamdulillah.. mudah²an, kau tros menyinari bumi hingga ke akhir hayat..amin..

Tuesday, August 02, 2005

Baby...mmmmmmmmmuah!






















eeeeeeeeee, cumel sangat budak neh...indahnye kebesaran Allah ini. Geram aku dibuatnye..yang pasti, aku suke sangat kat bebudak kecik... name dak neh erin...kalu balek, mesti aku dapatkan die dulu...daknye baru 6bulan nak masok 7bulan, tapi maseh tak pandai meniarap lagik, merangkak ape tah lagik...huhuhuhu...kesian mak, kalo die nangih, terpaksele mendukungnye...peel nye cam laki.. lasaknye bukan maen..hehehe,aku dulu camtuh ke ek?tak kot...baik sket...hehehehe...ape kaitan aku ngan budak neh ek,mmmmm.. mak aku jage dak erin neh..tuhler kaitannye..
aku paleng suke name Amirul Aiman..tak tau ah nape..maksudnye pemimpin/penghulu blabla..tapi maksudnye ala2 gitu ah..cam name aku,hasil gabungan name mak and abah..SUZAINA ZAINAL..name mak, Surati @ madiah Abol Hasan. abah lak, Zainal Muhamad...cumel bukan,same cam tuannye..~ahaks..tak kesahler name camne pon..bak kate Dr Fadzilah Kamsah, name melambangkan peribadi seseorang..so? kesimpulannye,cari ah name yang baik maksodnye untuk generasi kite yang akan datang supaye akhlaknye budi pekerti..eceh...

Monday, August 01, 2005

Sebelom..Semase..&Selepas Konvo....

heheheh..sebenonye zai tah abeh lagik neh cite pasai konvo..bior ah org nak kate ape,tapi aku bangge..eceh.. mane tak bangge, dapat skrol dari sultan selangor.. hahahha->gelak jahat..
mlm 30hb yakni Jumaat mLm Sabtu: tuh aku tido lamat sket..pas layan AF3,tros gosok baju..adek2 ramai..so kene amek turn sape gosok dulu..huhuhu.. yaAllah saba jela aku,punyelar susah nak gosok jubah tuh..hampehs...tapi nak wat camne,kang tak gosok kene tego lak ngan sultan lak.~ahaks..hheheh...punyelar eksaitet menggosok..berie2..cam nak kawen lak..~ahaks.. pas dah siap, aku pon tido..mak abah,adek2 dah lame tido,tinggal aku je kot..so nak tanak,aku terpakse lar memejamkan jugaks mate ini..iyolar,kang terbungkang mate sok pagi..takmo aku..nanti rusak gambo,eceh..
pagi 30 hb ari sabtu jam 5.45...aku pon bangun tido..senang je bangun pagi neh, mungkin eksaitet nak naek pentas UPM tuh nanti..so pas solat subuh,aku pon bergeraklah dari umah..samel2 tuh berdoa supaye,tak lamat sangat sampai,kang tak leh masok dewan lak..kos mase raptai ritu,org tuh kate kene sampai b4 kol 8am..huhuhu..around 7.45 kot,aku pon sampai..pas dah letak kete,aku pon pakaile jubah UPM tuh..yang adek2 aku sebuk tacap muke aku...huhuhu...makacih!angah,acik,noni..yang adik aku yang laki lak,sebuk menangkap gambo...
so aku pon berjalanler menuju dewan beso UPM, huhuhu,dahler pakai kasut tinggi..jaoh lak tuh berjalan..tak semene2 sampai satu simpang tuh,kaki aku terpelecok...yaAllah,naseb baik tak jatoh golek2...hahahahhah..saket gile kaki aku..pastuh,aku kontrol macho and troskan gask perjalanan ke dewan.tapi kali nih kene lebeh berati2 supaye tak terpelecok lagi..kang tak pasai2 naek atas pentas terhenjut2...kahkahkah...
sbelom masok dewan tuh,aku dah cakap kat mak ayah aku,aku kene bratur kat luar dewan dulu..pastuh nanti ade perarakan masok dewan seseme graduan yang laen..maluseh,dah lamat sampai,org sume dah bratur..tapi aku buat muke toye je...gleme sket..eceh..kat sini,aku jumpe la kawan2 aku...tak sempat nak cakap pon,jas tego gitu2 je..yelar,derang nun jaoh di depan,aku nun jaoh dibelakang..
dalam kol 8.30,aku pon masokler dewan...ceh,dengan senyum kambing yang ku berikan,bajet ayuler tuh..kang jalan over,takot terpelecok lagik..tak pasai2 kene ketawe..samel2 masok tuh,aku ngintai2 mak abah aku saje nak tengok derang dok baris mane,tapi hampehs ah..same ade derang nampak aku or not..aku neh bute sket,tapi kalu nampak laki,bungtang mate2..itu dulu...~ahaks....
Ghupenye lame gask ek nak tunggu org beso2 neh, huh..aku siap ngeloh2 lagik..dahle tak bawak henpon,tapi naseb baik aku kenal budak seblah kanan aku.seblah kiri hampehs ah..lagipon dak laki.. around 9lebeh, baru sultan masok dewan..huhuhu...suasane jadik protokol jap...very2 protokol ler..ampun tuanku, izinkan patik blabla...pastuh lak, patik memperkenankan blabla...rase cam dlaam istane lak,eceh...kalo jadik istri sultan,camne lak ek?adek aku kat luar tuh,tak tau pe cite..tapi adek laki sempat tangkap gambo mase derang tido..yaAllah,hampehs betui mereke neh..yelar,lame sangat kot mereke menunggu, sampai tertido..mase duk dalam dewan tuh,memang amat membosankan ler...dalam kebosanan tuh,tetibe mamat seblah aku tego..macam2 die tanye,pas satu2...pastuh kitorang pon mesre..eceh..dak johor,kosmet aku cume meje laen2..die dak sistem maklumat..pas die berenti tanye,aku plak menanye..macam2 aku tanye kat die..last2 aku offer die keje kat tpt aku..mane tau,rezki die kat sini..aku tolong anto resume leh kot..nak janji dapat,no komen...ramah gask budak neh...pastuh,tibelar giliran aku naek pentas..DUP ...DAP..jantung aku..makin nak dekat ngan sultan,maken kuat jadiknye..takotnye..wuaaaaaaaaa... rase cam nak jerit panggil mak abah..samel buat muke senyum kanbing,aku dengan penoh ayu lagi sopan tros melangkah ke depan..penoh berati2..tunduk pon berati2..takot jatoh lagi...yaAllah, mase depan sultan tuh aku lansung tak terkate ape2...punyelar gabra,terkedu aku...pas sultan ucap taniah untuk aku,aku pon ckap 'time kaseh'..laen yang nak disebut,laen yang terkuar...sepatotnye,aku nak cakap 'menjunjung kaseh tuanku'...tapi tape lar..fuhhhhhhhh...pas amek sijil tipu2 tuh,lege rasenye...senyum dengan puas aku waktu tuh...bangge gile kunun...
pas dapat sijil tuh,aku pon kembali duduk...tungguler sampai abeh acere majlis tuh..lame gask ah,tapi aku sembang je dengan mamat seblah aku tadik..sape ek,mamat duk seblah aku tuh..alamak,lupe la name die..lantakler.. yang paleng bes skali,waktu sape yang paleng awal trime sjil and paleng akhir..bebudak neh leh tepok sekuat2 alam..ditambah ngan pengacere majlis yang panggil name dengan begitu lantang skali..eceh..so dalam kol 12 lebeh,tamatle acare majlis penyampaian sijil..bangge gile budak diploma yang last skali dapat skrol tuh,maen siap lambai2 tangan lagi..ceh..macam dapat ape je...
seblom kuar dewan, kiteorg kene nyanyi lagu UPM..'Universiti Putra malaysia, gedung ilmu menara budi.....'.sedeh gask mase nyanyi lagu neh,neh lar tpt aku blajo segale2nye.segale suke duke sume ade..dari awal sem,hingge ujung sem...alhamdulillah,aku dapat atasinye;).pas nyanyi,aku pon say gud to him,yang tego aku mase dalam dewan tuh.. pastuh,aku merewang carik mak ayah aku..fes jumpe abah aku..huhuhu..sedeh seh mase neh,aku kucup tangan abah, said 'tengs'.. bukan ape, selame neh derang lar peransang aku..makacih ye mak,abah..pastuh adek aku,kawan2 aku,pastuh baru jumpe mak aku and adek2 pompuan aku... derang bagik bunge...wah...besonye bunge...seronotnye..sape
kate,kalo tade pakwe tak leh bunge...aku tade pakwe pon dapat gask bunge beso...heheheheh..bangge jap.. pastuh ramai gask kawan2 aku and junior aku dtg...terharu sangat...walaupon, kawan ofis aku tak datang..tape lar..nak wat camne...aku tak pakse..
pastuh sorang lagi kawan aku datang..ila, pastuh mad nor... huhuhu...sungguh mengharukan..sekejap kene layan org neh,pastuh layan org neh, huhuhuhu...makacih kepade sume yang sudik menjayekan majlis neh...
so, dalam kol 2lebeh,kami pon berangkat ke putrajaya..konon nak tangkap gambo..eceh...ye ah, sekali seumo idop..pasni tah bile leh sambong blajo...tuhpon kalu panjang umo.. b4 aku berangkat pulang, aku sempatlar jumpe ngan member aku mase form 4..die kate,aku dah berisi

sket..ecehh..bahgie lar katekan,...tanpe ade ape2 ikatan...eceh...wakakakkaka...ok ape?..;)
lastly..nak ucapkan time kaseh pade kengkawan yang sudik dtg,pastuh bagik hadiah ke ape ke,makaceh.. yah,n,yan,gee,ila,wani,emi,mas,mad nor,kawan2 acik:anis and shukri...dan eilmy. lastly, kawan2 yang tak sudik dtg pon tape, but tengs atas wish korang tuh..okle,chow!